Световната финансова криза, която започна през началото на 2007 г. се отразява зле и върху модния бизнес. Въпреки надеждата, че това ще е само през първото тримесечие на 2007 г., крахът започва през май и юни, когато по-големите рекламни агенции започват да спират плащанията си към модните агенции. Работата на фотографите, които снимат за по-големите вестници и списания намалява. Плащанията към момчетата и момичетата модели намалява или дори почти изчезва.  Хонорарите за ревю намаляват, рекламните промоции падат драстично. Кампаниите в цялата страна падат между 50 и 70 %, билбордовете и печатната реклама намаляват с около 50 %, намаляват хонорарите за телевизионните реклами. Въпреки че до онзи момент Джей Моделс е една от най-големите агенции в страната, организатор на множество конкурси за красота, който държи правата за голяма част от международните конкурси за красота, собствениците решават, че както „няма хляб“ в тази дейност и решават да затворят тази модна агенция.