Съществува ли този проблем и у нас? За вредата и ползата от новите технологии разказва Иван Черкезов от "Нова".

В продължение на 7 месеца американски учени са изследвали ученици, между трети и пети клас. Оказало се е, че тези, които се застояват повече пред мониторите или заспиват с таблет до възглавницата, вместо с плюшена играчка, получават значително по-ниски оценки от връстниците им, които живеят здравословно, движат се повече и ползват реални, а не виртуални учебници.

Такова изследване у нас досега все още не е правено. Специалистите в областта обаче имат своите наблюдения и препоръки.

„Децата работят с модели и в един момент това се получава като модел, който се внедрява в психиката на детенцето”, обяснява психологът Бети Койчева.

Според психолозите една от основните грешки, които родителите допускат, е да оставят децата безонтролно пред компютъра в името на това да им бъде спокойно у дома, когато се връщат уморени след работа.

„Не можем да кажем, че трайно трябва да отречем компютрите, таблетите и другите технологични средства защото всичко крайно е вредно – колкото повече забраняваш на едно дете  - толкова повече ще го провокираш да го използва, а не трябва!”, пояснява Койчева.

„Тези които играят повече на таблет са малко по-тъпички", твърди ученик в 4-ти клас.

Практиката в редица държави показва, че този тип електронни устройства носят и ползи, но при обучението на децата с дислексия и специални образователни потребности.