След една година уроци по музика резултатите при четенето сред 9- и 10-годишните деца са по-добри в сравнение с децата, които не са посещавали такива уроци, показва изследване на Американската психологическа асоциация.

Д-р Нина Краус от Северозападния университет е изследвала децата в гимназиите в различни райони на Чикаго и Лос Анджелис. Резултатите от предишно нейно проучване показват, че уроците по музика подобряват концентрацията, паметта и вниманието на децата в класната стая като подобряват нервните им функции. Голяма част от изследването е съсредоточена върху влиянието на уроците по музика върху деца от семейства със сравнително добри финансови възможности.

Груповите уроци по музика по 5-6 часа седмично предотвратяват влошаването на способностите за четене, което може да се очаква в по-бедните райони. Група ученици в тийнейджърска възраст от беден район на Чикаго са свирили като група или са участвали в хор всеки ден в училище като част от музикален проект. Учените са записали техните мозъчни вълни, за да направят оценка на това как децата реагират на речеви сигнали. След 2 години на музикално обучение резултатите показват, че музикалната група по-бързо и по-точно различава един звук от друг, особено когато има фонов шум. Групата ученици, която не се е занимавала с музикални дейности не показва подобни умения.

"Изследването показва, че има разлики в мозъка на децата, отглеждани в бедните райони. Това се отразява на тяхната способност да научават нови неща. По-заможните ученици се справят по-добре в училище в сравнение с децата от семейства с по-ниски доходи. Музикалното обучение може да промени нервната система, за да подобри способността за научаване", казва д-р Краус.

В началото на изследването всички деца са имали почти еднакви резултати на теста за интелигентност и са четели еднакво добре.

Според д-р Краус музиката кара мозъка да подобри връзките между звуците и значенията, също когато децата се учат да говорят.