Причината за това е, че в случая не става въпрос за пускането на пазара на поредния продукт с колоритен, закачлив дизайн, от който хората реално нямат нужда. Серията Shoelaces повдигна въпроса за социалната роля и отговорност на продуктовия дизайн, пише в новия си брой сп. "Наш дом", което можете да откриете на пазара.

В основата на всичко стои испанският дизайнер Кюро Кларет. Той инициира социален проект с участието на хора с тежко минало, станало причина за отхвърлянето им от обществото. Целта на Кларет е да ги включи в процеса на проектиране и производство на лампите и по този начин да подпомогне социалната им рехабилитация. Участие в проекта взимат две фондации - Arrels и San Martín de Porres, две световноизвестни компании - Camper и Metalarte, и много хора, които вярват, че дизайнът може да се използва за създаване на по-добро общество.

Историята на лампите може да се разкаже в три действия. Първото започва през 2010 г., когато Кларет взима участие в конференцията „Дизайн срещу бедността”, организирана от Министерствата на културата и здравеопазването. Тогава той проектира The Piece – семпъл метален елемент, предназначен да съединява части при изработката на мебели от рециклирани материали. Получава награда за него и в сътрудничество с фондация Arrels доразвива идеите си в цяла колекция  столове, маси и лампи. През 2011 г. я представя в галерия Estrany de la Mota. Впоследствие решава да предостави своето ноухау на някоя организация, която работи с маргинализирани социални групи. Хората можели да произвеждат мебелите от колекцията и така да подобрят състоянието си.

През 2012 г. в инициативата се включва и световноизвестната компания за производство на обувки – Camper. Тя предлага на Кларет да проектира и изгради един от магазините й в Барселона, като използва рециклирани материали и сътрудничеството на хора от фондация Arrels. Идеята била не просто да ги използват като работна ръка в производство на мебели, а да им се  даде възможност за активно участие в целия процес, включително и във взимането на решения относно дизайна. Така се стига до завесите, направени от връзки за обувки, които придават цвят и индивидуалност на пространството. Моделът на сътрудничество се оказва успешен и след две години се повтаря в Мадрид, но този път с участието на фондация San Martín de Porres.

Връзките за обувки били използвани и за изработването на абажури за двата магазина. Резултатът бил толкова интригуващ, че не останал незабелязан от испанския производител на осветителни тела Metalarte. Компанията разработила с Кларет цяла серия, която кръстили Shoelaces (от англ. връзки за обувки). Те се изработват в ателиетата на фондация San Martín de Porres и от януари 2015 г. вече се дистрибутират по света.

За момента това е последното действие от историята. Участниците в нея не я приемат като благотворителност, а като нова възможност за хората в неравностойно положение да се почувстват отново ценени и творчески активни.