За целта специална аудио система тестваше реакциите на хората през изминалия уикенд в Градската градина пред Народния театър в София. При преминаване покрай нея се задействаше звук на плачещо малко бебе.

71% от преминаващите реагираха на бебешкия повик и бяха готови да помогнат на детето в беда.

Най-честата реакция на хората бе да спрат и да се заслушат. Едва 16% от тях пристъпваха директно към действие, като повечето хора, дори без да се замислят, потърсиха бебето в храстите, за да го спасят. Няколко човека незабавно набраха телефон 112, за да извикат помощ.

В обсега на експеримента се оказаха Графа и младата българска актриса Анжела Недялкова („АВЕ“, „Връзки“).

„Като общество според мен обръщаме внимание на децата, но не винаги знаем къде да сигнализираме като видим дете в беда. А най-бързо и лесно е – да наберем телефон 112“, каза Влади Ампов-Графа, посланик на добра воля на УНИЦЕФ за България.

Резултатите от експеримента показват още, че 18% от хората чуват плача, но не пристъпват към действие, а други 11% не показват никаква реакция.

Социалният експеримент на Пощенска банка и УНИЦЕФ, част от проекта „Най-добър старт за всяко дете“, освен да проследи чувствителността на хората, има амбицията да предизвика и обществен дебат за това дали обръщаме достатъчно внимание на децата си, и им осигуряваме адекватна грижа. Проучването е част от кампанията „Най-добър старт за всяко дете“, която цели изграждане на Центрове за майчино и детско здраве в цялата страна. Първите два вече функционират в Шумен и Сливен. Средствата са събрани чрез специално изградената платформа за дарение - през банкомат или чрез онлайн банкиране.