Децата, които получават най-много грижи от майките си в предучилищна възраст имат по-нараснал хипокампус, който от своя страна се свързва с ученето, запомнянето и регулирането на емоциите. В същото време децата, които са пренебрегвани през първите си шест години не могат да наваксат с развитието в сравнение с обгрижваните деца, дори и в по-късна възраст майките им да станат по-грижовни.
“Това проучване предполага, че има период, в който мозъкът отговаря повече на майчините грижи“, заяви водещият автор в изследването д-р Джоан Лъби от Университета във Вашингтон. „Връзката дете - родител по време на предучилищния период е особено съществена, дори повече отколкото когато детето е по-голямо“, допълни тя, цитирана от БГНЕС.
Родителите, които са способни да запазят спокойствие, като в същото време извършат дадена задача и предлагат на детето си емоционална подкрепа, се отбелязват като най-грижовни и подкрепящи.