Отначало Таканобу оферирал своите услуги, за да изслушва самотни сънародници, съобщава "Франс прес". Около 70 процента от тях били жени. Когато след четири години бизнесът се разраснал, основателят на фирмата наел 60 "душеприказчика", които вече имат офиси в цялата страна.

Хората, които ги наемат, имат нужда от компания за час-два. Те желаят преди всичко да бъдат изслушани. Част от клиентите са възрастни, които се отнасят към наетите "приятели" като към собствените си деца.

Но понякога заявките са твърде странни. Като на рибари, които не искат да скучаят, и си наемат компания.

Успехът на новата услуга говори за нарастващата трудност, с която се сблъскват японците в общуването с близките си. Те се страхуват да не им досадят и да не предизвикат отрицателна реакция от тяхна страна, пише БТА.

"Някои жени ми довериха такива неща, които едва ли биха споделили с приятелките си", признава Таканобу Нишимото.