Тя продължава до 31 октомври и обхваща деца и младежи от 6 до 18 години. Кампания е по инициатива на българска марка очила и е с подкрепата на Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на оптометристите.

Провежда се за четвърта поредна година, като този път е част и от инициативите в "Европейска седмица на спорта" - 10 до 17 септември.

Общо над 150 оптики и здравни центрове в страната са се включили в идеята. Прегледите ще се извършват след предварително записан час в участващите обекти.

Безплатният скрининг в рамките на кампанията ще се извършва с авторефрактометър, който позволява изследване рефракцията (пречупвателна сила) на оптичните среди на окото – роговица и леща. Той е подходящ за деца в училищна възраст.

Децата, при които този тест покаже отклонения от нормата, е много вероятно да имат нужда от корекция на зрението и ще им бъде препоръчан преглед при офталмолог.