Това установи изследване на психолози от университета в Съсекс, цитирано от "Дейли мейл" и БТА.

Учените доказаха, че книжките с повече илюстрации на страница оказват негативно влияние върху способността на децата да учат думи. Онези, които слушаха истории от издания с една картинка на страница, научиха двойно повече думи от връстниците си, на които бяха прочетени приказки с две и повече изображения на всяка страница.

"Децата, които са прекалено малки, за да могат да четат, не знаят къде да гледат, защото не следят текста. Това оказва значителен ефект върху това как научават нови думи от приказките", каза докторантът Зоуи Флак, която е един от авторите на проучването.

Експертите прочетоха на 3-годишни малчугани детски книжки с една и с две илюстрации, които представяха нови предмети от текста.

Резултатите могат да бъдат използвани от родители и учители, както и за разработването на учебни материали за малките деца.