Ултравиолетово се наложи заради асоциацията с контракултурата, стремежа към оригиналност, изобретателност и въображение, обясни вицепрезидентът на "Пантон" Лори Пресман.

"Живеем в сложни времена", каза Пресман - "Свидетели сме на страх от напредничавостта и на това как хората реагират на този страх."

Нюансът не е избран с политически съображения. Когато бъде използван за мода, интериор, промишлени помещения, продукти, изкуство, храна, не става въпрос дали живееш с ограничения или без, а въобще да не се съобразяваш с ограниченияа.

"В ултравиолетовото има повече синьо, отколкото червено, което означава "повече мисъл, мистика, духовност", каза Пресман.

В нюанса има и страст от червените полутонове.

Цветът на 2017 г. беше "зеленина" - жизнено зелено с жълт оттенък, признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща.

"Пантон" избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.