Изследователките Кери Джордан и Елизабет Бренън от Университета "Дюк" пуснали на седеммесечните деца гласовете на две или три жени, които казват “Виж!”.

След това децата можели да избират между клипове с различни хора, произнасящи тази дума. Децата задържали значително по-дълго погледа си върху видеото, което съответствало на броя на говорещите.

Джордан и Бренън провели с всяко от децата един-единствен експеримент, пишат от "Блиц". Важна била именно първичната реакция на детето, която не се възнаграждава с нищо, освен с желанието по някакъв начин да угодят на изследователите и да познаят какво точно се иска от тях.

“На базата на резултатите от нашите експерименти правим заключението, че бебетата показват наличие на вътрешна представа за “двойственост” или “тройственост”, която отразява абстрактен вътрешен процес. Тези резултати подкрепят теорията, че бебетата имат своя особена система на мислене, позволяваща им да си представят числата", казва Бренън.

Изследователките планират да проучат у бебетата наличието или отсъствието на понятието за числа, превишаващи 2 и 3, и да изследват всички тези “начални математически способности” по-детайлно.