Представете си образ, в който сякаш потъвате, картина с безкрайна дълбочина и поразяващ реализъм - с яснота, с прецизни детайли и невероятни цветове... Една перфектна реалност - като в сън. Или като в страхотен филм!

Всъщност такава картина вече съществува и тя е в пъти по-добра от всичко, което човек може да си представи. Смарт телевизорът Samsung QLED 8K Q900R разполага с толкова немислимо висока резолюция, че превръща гледането на телевизия - и особено на класически филми, в мечта.

Със сигурност 8K технологията предстои да заеме водещото място в сърцата на кино маниаците. Една от причините е възможността дори картина с ниска резолюция да се превръща в 8K образ. Така всеки, изкушен от хубавите филми, има възможност да гледа класики на 30+ години в безкрайно висока, несънувана дори, резолюция.

Снимка: Samsung Bulgaria

Какво е 8К? Това е следващото поколение ултра висока резолюция, 4 пъти по-висока резолюция от сегашната най-масово разпространена 4K UHD. 8K е и 16 пъти по-голяма от Full High Definition (FHD). Технически това означава приблизително 33,2 милиона пиксела, а практически - че е почти невъзможно да се забележи дори и един от пикселите.

Моделът Samsung QLED 8K Q900R използва квантов процесор 8K с усъвършенствана интелигентност. Чрез силата на изкуствения интелект се подобрява качеството на съдържанието, създават се по-добри детайли, оптимизира се звукът, намалява се шумът, подсилват се ефектите, а нивото на яркост на екрана се наглася спрямо това в стаята. В добавка, смарт телевизорът може да препоръчва популярно съдържание и информация чрез гласови команди.

Супер резолюцията при подобряване на картината, на QLED 8K Q900R се постига чрез машинно самообучение (MLSR). Функцията Q HDR 8K помага за подобряване на детайлите, скрити в най-тъмните и най-светлите сцени, точно както са предвидили режисьорите, а Direct Full Array Elite акцентира дори и на най-малките детайли, като контролира директно всяка отделна осветителна зона.

Снимка: Samsung Bulgaria

За да тестваме какво е да гледаш филм на 30 + години на този уникален екран, избрахме  комедия, която е много подходяща за Месеца на жените. Това е култовият "Жени на ръба на нервна криза" - един от първите филми на гениалния испански режисьор Педро Алмодовар.

С дебюта си лентата обира всички испански награди "Гоя" и получава номинации за "Оскар", БАФТА и "Златна палма". Днес този филм редовно присъства в класациите за най-добри комедии и изобщо филми на XX век.

"Жени на ръба на нервна криза" излиза през март 1988 година, а ако съдим и по технологията 8К, 8 определено символизира безкрайността. Дори нумерологията подсказва, че става дума за неостаряваща комедия, която може да се гледа безкрайно много пъти на безкрайно добър екран. И винаги може да се открива нещо ново, защото в зависимост от настроението, този филм ту изглежда като комедия, ту като истинска драма.

"Mujeres al borde de un ataque de nervios", както е испанското Му име, се отличава с изключително операторско майсторство и всеки кадър е произведение на изкуството. Дрехите и костюмите са с висока цветност и създадени с огромно въображение. Със сигурност сте попадали на сцената с обиците във форма на кафеварки, носени от Кандела (Мария Баранко), а ако не сте - веднага поправете този пропуск:

Ако се абстрахираме от "осемдесетарската мода", червените и черни костюми на главната героиня Пепа дори и днес са впечатляващи със своята перфектност. А изключителната тераса на мезонета, в който се развива действието, е мечта на всеки градски жител. Какво ли не бихме дали, за да разполагаме с открит балкон от 50 кв. метра!

Като всички класики, "Жени на ръба..." оставя запомняща се сцена в историята на киното. Това е "сцената с гаспачото", когато, отчаяна от изневерите на приятеля си, Пепа изсипва цял флакон приспивателни в кървавочервената традиционна напитка. Като резултат скоро имаме всекидневна, натъпкана със спящи хора:

Алмодовар е истински феминист в добрия смисъл на думата, и то много преди равноправието да се превърне в актуален политически тренд.

В този филм обаче той избира да защитава жените чрез добрия пример на героите мъже - например ексцентричния шофьор от таксито, чиито очи се пълнят със сълзи веднага, когато Пепа се разстройва. Или чрез героя, изигран от младия Антонио Бандерас, който веднага е готов да защити всяка слаба и объркана жена, дори ако трябва с целувки. Да, Бандерас е още една причина този филм да се гледа в голяма резолюция - та той прилича на 19-годишен ангел, въпреки че по това време е вече на 28.

Кадър от "Жени на ръба на нервна криза"

Снимка: Официален сайт

"Писна ми да съм добра!", възкликва Пепа, преди да натъпче в куфара дрехите на разбилия сърцето й Иван. И само след секунда, тъкмо да стане "лоша", добавя: "Не трябва да пуша" и хвърля цигарата... За да направи пожар. Типично женските характери са уловени от режисьора именно в тези малки сцени, където парадоксите на поведението се превръщат в комедия.   

"Можеш да разбереш мотор, но мъж - никога", бясно фучи съседката на Пепа, когато нейното гадже е отвлечено с мотора си от луда с пистолет. Отново смешна, но и дълбоко трагична реплика на жени, които се чудят дали си струва да се самоубият заради мъжете или по-скоро да си сложат високите токове и да потърсят възмездие. И на фона на целия филм, сякаш постоянно звучи трагичният рефрен:

"Защо мъжете са такива?"

Екзистенциален въпрос, който остава без отговор до края.

Финалите надписи ни прегръщат с гласа на латино певицата Ла Лупе. Песента за разбити сърца и големи надежди "Чист театър" си струва да се слуша с най-добрата възможна техника. Затова, нека просто усилим звука и да се насладим на чистото изкуство.

Снимка: Samsung Bulgaria