В ресторант в Маастрихт необичайна група нови служители помага в обслужването на клиентите, след като Нидерландия облекчи мерките, наложени заради коронавирусната пандемия - роботи.

Трио роботизирани сервитьори, наречени Ейми, Ейкър и Джеймс, "сноват" между бара и клиентите в азиатския фюжън ресторант "Дадаван", съкращавайки броя на придвижванията из заведението, които трябва да прави човешкият персонал, пише БТА, цитирайки Ройтерс.

Снимка: AP/БТА

Всеки от роботите има опростена хуманоидна фигура, включително ръце, за да държи поднос. Дисплеите на лицата им обикновено показват усмивка, но понякога изобразяват и намръщена физиономия.

"Здравейте, ето ви поръчката. Моля, вземете я от подноса. Ще се върна автоматично след 20 секунди", уведомява Еми двойка дами, след като им поднася две чаши студен чай.

Клиентите сами трябва да вземат напитките си.

Снимка: AP/БТА

Въпреки че роботизираните сервитьори са въведени преди няколко години в Китай и от тогава са новост в ресторанти по света, заведенията, които разчитат на услугите им в Нидерландия са малко.

Засега в "Дадаван" дейността на роботите е ограничена до разнасянето на напитки. Собственикът на заведението се надява скоро да "разшири репертоара им".

 

Роботизираните сервитьори не са заплаха за работата на човешките си колеги. "Персоналът ни всъщност е щастлив с тях", казват от управата на ресторанта.