В началото на 90-те години екипи в лабораториите на американската компания "Пфайзер" експериментират с нов медикамент срещу ангина пекторис (стенокардия, гръдна жаба) - цитрат на силденафил. Молекулата се оказва неспособна да успокои болките в гърдите, провокирани от заболяването. Приемът ѝ от мъже обаче дава неочакван ефект - ерекция. Повечето представители на силния пол съобщават за съществено подобрение на сексуалния им живот.

Компания "Пфайзер" пренасочва изследванията си към мъжката импотентност, известна още като еректилна дисфункция - проблем, засягащ една трета от мъжете над 40-годишна възраст. До този момент лечението ѝ не е нито практично, нито ефикасно.

На 27 март 1998 г. американското Управление за контрол на храните и лекарствата дава "зелена светлина" за новото лечение. Под търговското наименование Виагра малкото синьо хапче е пуснато в продажба в САЩ през април.

Следва незабавен успех - само през първите две седмици след появата на хапчето на пазара са издадени 150 000 рецепти.

През пролетта на 1998 г. Виагра е пусната в продажба и извън САЩ. В страни като Израел, Полша и Саудитска Арабия цената на хапчето надвишава между три и пет пъти американската му стойност от около 10 долара.

След официалния си дебют в Европа през септември 1998 г. малкото синьо хапче се превръща в мощен "финансов двигател" за "Пфайзер". През следващите две години глобалните му продажби се увеличават с 30 процента и носят на компанията годишни приходи, надхвърлящи милиард долара.

Рекламните кампании, подпомогнати от известни мъже като бившия кандидат за президент на САЩ от Републиканската партия Боб Доул и футболната легенда Пеле, също допринасят за известността на хапчето.

И докато малкото синьо хапче Виагра революционизира сексуалния живот на мъжете, жените все още очакват своето "вълшебно средство" за стимулиране на понижено либидо. През 2015 г. Управлението за контрол на храните и лекарствата даде "зелена светлина" за женската Виагра - флибансерин с търговското наименование Адий. От самото начало обаче хапчето е съпътствано от редица противоречия. Розовата таблетка, спадаща към семейството на антидепресантите, е в пъти по-скъпа от мъжкия си аналог, препоръчително е да не се приема с алкохол и дава редица странични ефекти.

"Изоставаме от мъжете с 20 години", казва уроложката от САЩ Елизабет Кевълиър.