Испанската модна къща "Баленсиага" съобщи, че ще си сътрудничи с Националния съюз за децата в САЩ, предаде изданието "Бизнес ъв Фашън". Това става няколко месеца, след като марката за луксозни облекла беше обвинена в изобразяването на деца в неприличен контекст в една от рекламните си кампании.

В публикация в Инстаграм модната къща уточни, че ще лансира тригодишен проект с участието на американската организация с нестопанска цел - Национален съюз за децата. Планирано е обучаването на около 2000 професионалисти, ангажирани с насилието над деца. Предвидена е и грижата за психичното здраве на децата чрез осигуряването на посещения при медицински специалисти.

Новината за сътрудничеството е оповестена три месеца, след като тръгна непристойната рекламна кампания на модната къща, припомня БТА.

След вълната от негативни онлайн реакции, "Баленсиага" и творческият директор - грузинецът Демна Гвасалия, публикуваха официални изявления, с които се извиниха за кампанията.

Ревюто на "Баленсиага", показващо новата дамска прет-а-порте колекция, ще се състои на 5 март по време на Седмицата на модата в Париж.