Седмицата на модата в Милано започва днес в оптимистично настроение - за първи път след пандемията се очаква пристигането на делегация от китайски купувачи, а продажбите на италианска мода растат.

До понеделник столицата на Ломбардия ще представи своята визия за дамската мода за сезона пролет-лято 2023 г. с общо 210 прояви - 68 дефилета, над 110 презентации, 30 събития.

Февруарското издание на събитието в италианския град беше помрачено от избухването на войната в Украйна.

Настоящото издание, от друга страна, обещава да бъде много добре посетено благодарение на завръщането на голям брой чуждестранни участници. Милано е в очакване на 300 журналисти и 450 купувачи, включително на първата след пандемията китайска делегация.

"На линия" ще бъдат и големите модни къщи - от "Gucci" до "Fendi" през "Prada", "Versace", "Armani", "Dolce & Gabbana", "Bottega Veneta".

"Moncler" ще празнува своята 70-годишнина, "Ferragamo " ще дефилира на мястото на бъдещия си хотел в Милано, докато модният пазар продължава да буди любопитство с Марко де Винченцо в ролята на новия артистичен директор на къща "Etro", Филипо Грациоли в "Missoni" или Андреа Инконтри начело на марката "Benetton".

Снимка: АР/БТА

Нови лица като Валентина Иларди, Марко Рамбалди или Мати Бован ще позволят да се усети "уханието" на новите тенденции.

Въпреки че Европа е изправена пред енергийна криза и галопираща инфлация, италианските модни продажби са се увеличили с 25 процента през първата половина на 2022 г., предава БТА. Това е най-високият ръст в сектора през последните 20 години, отбеляза президентът на италианската Модна камара Карло Капаса на пресконференцията за представянето на Седмицата на модата в Милано.