Глътка свеж въздух в Париж - дизайнерът на "Valentino" Пиерпаоло Пичоли се освободи от ограниченията за раса, възраст и тегло, създавайки радостен, приобщаващ и дългоочакван момент в модата. Индустрията се гордее с това, че умее да предсказва тенденции и да изпреварва времето. Поради тази причина много нейни привърженици не скриха разочарованието си през последните години, че европейските брандове - някои от които бяха обвинявани в западноцентризъм и дори расизъм, изглеждаха изостанали по отношение на позитивното отношение към тялото и разнообразието.

За пролетта Пиерпаоло Пичоли прави една солидна крачка напред.

"Размишлявах върху тялото. Повторението на пропорциите на модела на къщата винаги е било ритъмът, който трябва да се следва. Помислих си, че е време за промяна. Творчеството, както и самият живот, е възможно само в нехомогенна среда", споделя Пичоли.

Вижте снимки >>

С това възхваляваният италиански дизайнер навлиза в нова сфера - модна вселена от дрехи, носени от отделни хора, независимо от расата, възрастта, височината и размера на талията.

Вековната традиция за изработване на дрехи по мярка на високи цени винаги се е подчинявала на строги правила за форми на тялото и е била съобразена предимно с бели, изглеждащи по европейски модели с определен ръст и тегло.

Снимка: Getty Images

На легендарния площад "Вандом" Пичоли най-накрая разчупи тези правила.

Сладострастни красавици, прехвърлили 60-те, както и модели - мъже и жени от различни раси, излязоха пред светкавиците на фотоапаратите, блестящи в леки, оптимистични и игриви тоалети. 32 от 64-те визии - точно половината, бяха представени от модели, които не са бели.

Някои от присъстващите зрители, сред които Лонг Нгуен, виден моден критик от азиатско-американски произход, отбелязаха, че е било "крайно време" да настъпи този момент.

"Това е добре дошла промяна във "Valetino" - да видим възрастовото, телесното и расовото разнообразие в орбитата на модната индустрия", казва той. "Процесът отне твърде много време на луксозните модни къщи. Все още обаче има какво да се желае", допълва Нгуен.

Снимка: Getty Images

Колекцията на марката, озаглавена "Анатомия на модата", е своеобразно изследване на границата между минимализма и пищността.

На моменти Пичоли буквално използва отрязване - като дупките отстрани на панталоните или вертикалните разрези на туники, предлагайки забележителни визии.

В други модели непринудеността е прекъсвана от "разцъфнали" панделки, шумоляща коприна, проблясъци на ярки цветове, предава БТА. От модната къща съобщават, че 50 метра памучен плат са били ръчно ушити от армията шивачки на "Valentino", за да бъде сътворена небесносиня пелерина - толкова обемна, че сякаш се носи около модела като опушен ореол.

Снимка: Getty Images