След Милано, и в Париж започва седмицата на мъжката мода, която залага на "физическото присъствие", независимо от вълната от силно заразния вариант Омикрон на новия коронавирус.

От 76-те модни къщи, регистрирани в официалния календар, 17 организират дефилета, на фона на шест през юни, при спазване на санитарните мерки. Сред тях са "Dior", "Hermes", "Rick Owens" и "Y/Project", както и "Kenzp" с нов творчески директор начело - японският дизайнер Ниго, прочут в света на стрийт модата.

"Louis Vuitton" организира два спектакъла в четвъртък за последните колекции на Върджил Абло. Дизайнерът, който бе първият чернокож стилист начело на модната къща, почина от рак през ноември миналата година на 41 години.

Близо 30 бранда, сред които "Courrèges" и "Issey Miyake", подготвят "реални" презентации, които са по-малко официални от модните дефилета, с няколко представяния в различни часове, на които са поканени журналисти и клиенти.

"Това е свидетелство за дълбокото желание на брандовете за физическо усещане", каза изпълнителният президент на Фeдерацията на висшата мода и модата Паскал Моран в интервю за АФП.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

"Дигиталното допълва физическото, но не заменя емоционалната и чувствена страна на дефилетата", добави той.

Френският бранд "EGONlab", основан преди две години от Флорентин Глемарек и Кевин Номпе, влизат в официалния календар в модно шоу, предава БТА.

"За една модна къща е важно да е на сцена за физически дефилета, това е кулминация на дълъг работен процес. Още повече след дългия период на Ковид, през който трябваше да се преоткрием дигитално, за да оцелеем", каза за АФП Кевин Номпе.

"Днес всички брандове искат да дефилират", подчерта от своя страна Флорентин Глемарек. "Да дефилираш редом с големите модни къщи, които са ни повлияли толкова силно, означава много за нас".

Въпреки това "EGONlab" не изоставя напълно дигиталното и е основал заедно със стартъп "проект от метавселената и незаменимите токени в сътрудничество с "Crocs", каза Номпе.

Снимка: Getty Images

ИЗБРАНО