Седмицата на модата в Лондон започва в четвъртък в период на национален траур по повод кончината на кралица Елизабет Втора, предава БТА. Модните гиганти "Burberry" и "Raf Simons" оттеглиха участието си. Други като "Temperley", "Simone Rocha" и " Paul & Joe" ще участват.

Карълайн Ръш, директор на Британския съвет за мода (BFC), разяснява как се провежда модно събитие при тези условия.

Как се анонсира модна седмица по време на траур за покойната кралица Елизабет Втора?

Бяхме предвидили завръщането на Седмицата на модата в пълния ѝ блясък след пандемията от коронавирус. За съжаление, заради смъртта на Нейно Величество плановете ни се промениха. Сега сме в период на национален траур и трябва да внимаваме и да уважим случващото се в страната. Кралицата беше защитник на нашата индустрия много дълги години.

Ревютата и представянията - комерсиалната част на събитието, продължават. Но другите съпътстващи празнични мероприятия - тържества и чествания, са анулирани до Седмицата на модата в Париж. Няма да има ревюта в деня на погребението. Програмата ни ще завърши с Ричард Куин, който получи първия приз "Елизабет Втора" за мода. Кралицата беше на неговото първо ревю през 2018 г.

Каролин Ръш, кралица Елизабет Втора и Ана Уинтур

Снимка: Getty Images

Възстанови ли се британската модна индустрия от пандемията? Как Британският съвет за мода подкрепя дизайнерите?

Пандемията беше удар за всички, които получиха дипломите си през последните две години. Беше много трудно да се стартира бизнес или да се започне работа. По време на пандемията ние бяхме ангажирани със събирането на пари и продажбата на маски, с различни дарения и фондации. Това беше начин да подкрепим модните къщи.

През първата година на пандемията повече от един милион британски лири бяха насочени към различни компании. През миналата година насочихме 1,3 млн. британски лири.

Седмицата на модата е известна с участието на млади дизайнери. Смятате ли, че отпечатъкът върху околната среда, който оставя модната индустрия, е по-важен от работата на младите хора в модата?

Снимка: Getty Images

Категорично. Не е изненадващо, че младите дизайнери са много загрижени за отпечатъка, който оставяме. Знаем, че модната индустрия, за съжаление, има голямо значение за въглеродните емисии. Затова модата е обект на атаки. Предимство е да имаме млади дизайнери, които показват, че искат да работят по нов начин. Това ще даде тласък на цялата индустрия да се промени.

В миналото бяхме свикнали да виждаме големите компании изпълнени с млади дизайнери. Сега има много повече менторство, разделяне на процесите по търсене и развитие.