Известният латино изпълнител и предприемач Деди Янки (Daddy Yankee) обедини сили с "Юнивърсъл мюзик груп" (UMG) - подразделение на френския мултимедиен конгломерат "Вивенди", за създаване на музикално, филмово и телевизионно съдържание, стартирайки с нова песен, която от днес е на пазара, предаде Ройтерс.

Глобалното сътрудничество в областта на развлекателната индустрия е "един от най-големите ангажименти за артист в историята на латино музиката", се посочва в направеното от партньорите изявление.

Финансови подробности около споразумението не се разкриват.

Новото парче "Don Don", издадено от Деди Янки, е записано в сътрудничество с други двама пуерториканци - рапърите Ануел АА и Кендо Капони.

Деди Янки, който също така се изявява като автор на песни, актьор и продуцент, ще развива визуални медийни проекти чрез "Полиграм ентъртейнмънт".

Четиридесет и четири годишният изпълнител, истинското име на когото е Рамон Луис Аяла Родригес, се прочу с хита си "Gasolina" - първото регетон парче, номинирано за латино "Грами" за запис на годината.

Глобалният хит "Despacito" - плод на сътрудничеството му с пуерториканския певец Луис Фонси, спечели куп награди "Грами" за латино музика, както и отличия на сп. "Билборд".

Деди Янки има над 17 милиона продадени копия от албумите си. Изпълнителят е носител повече от 100 награди.