Премиерите с червен килим са поанта за всеки нов холивудски блокбастър. ВИП антуражите, феновете, които стоят плътно рамо до рамо и фотографите на шоубизнеса обаче са кошмар за всеки, който иска да спазва социалната изолация заради пандемията.

Властите на щата Калифорния облекчиха част от ограниченията и маркетинговите спецове на някои продукции като "Тенет", чиято премиера е насрочена за юли, обмислят всякакви начини как отново да опънат червения килим.

"Допреди пандемията въпросът беше как да се привлече внимание и да се съберат много хора на едно място, за да споделят събитието. Занапред ще е напълно различно", смята Елизабет Трамонтоци, експерт по организиране на събития в компанията 15|40 Productions.

Компанията, която организира в Ню Йорк финала на поредицата "Игра на тронове" и лансира филмите на "Дисни" с екстравагантни премиери на булевард "Холивуд", използва времето на ограничителните мерки, за да генерира нови идеи.

Сред тях са прегради от плексиглас между журналистите и звездите, зони за интервюта чрез видеовръзка, сектори, в които предварително подбрани фенове ще се появяват на LED екрани, за да общуват със звездите.

Антуражите на звездите ще влизат в киносалоните по специално отредени за тях обходни алеи и само знаменитостите ще минават по червения килим. В киносалоните ще бъдат взети мерки за осигуряване на социална дистанция. Обмисля се всички посетители да минават през скрийнинг на телесната температура, а на феновете няма да бъде позволяван достъп.

Трябва да гарантираме, че няма да има струпване на хора по тротоарите и около кинозалите, казва президентът на компанията Крейг Уолдман.

Самите червени килими ще бъдат малко по-широки и малко по-дълги, като всички наоколо ще са на по-голямо разстояние, добавя той.

Пиарите не очакват поне в близките няколко месеца след премиерите да се организират добре познатите досега помпозни партита с барове и бюфети.

На фона на премиерите, които напоследък се правят при стрийминг гигантите Netflix и Аmazon, нараства и популярността на виртуалните интервюта на звездите за пресата.

Компанията 15|40 е създала мобилно студио в каравана, която може да паркира край домовете на звездите, предава БТА. Фирмата дори обмисля и премиери в автокина, при които звездите ще са в автомобилите си на първия ред и ще общуват с феновете чрез видеовръзка.

"Повечето от планираните премиери на блокбастъри тази година бяха отложени, докато не отворят традиционните кина и пиарите очакват с нетърпение клиентите им да се върнат на прочути места за премиери в Холивуд. Нека сме честни, на хората им омръзна да си стоят у дома", казва Уолдман.

"Макар бляскавите премиери да са дразнещи във време, когато хора умират и безработицата расте, големите развлекателни и спортни събития може да са добре дошли за разтуха на почитателите", добавя той.

Големият тест за индустрията ще бъде премиерата на "Тенет", мегабюджетният трилър на режисьора Кристофър Нолан, за която надеждите са, че ще е първият холивудски блокбастър, който ще се гледа в кината след карантината. Премиерата му е предвидена за 17 юли.

"Надявам се наистина да се случи, знаем, че много хора го очакват", казва Уолдман, който подготвя премиерата на филма.