Южнокорейският сериал "Игра на калмари"(Squid Game) стана най-популярната продукция в историята на Netflix. Поредицата успя да привлече интереса на 111 милиона зрители само за четири седмици. Драмата се излъчва от 17 септември, като стрийминг платформата я пусна едновременно в целия свят.

Сериалът разказва за съдбата на 456 души с различна житейска история, но всеки от тях е затънал в дългове. Те се включват в състезание с традиционни детски игри с награден фонд от 45,6 милиарда вона (33 милиона евро). Всеки загубил бива убиван.

Досега рекордът за най-много зрители държеше сериалът "Бриджъртън", който в първите четири седмици от излизането си в края на декември 2019 г. успя да привлече интереса на 82 милиона зрители. Той разкрива интригите в британското общество в началото на деветнадесети век.

Данните, публикувани от Netflix, отчитат всички акаунти, гледащи епизод от дадена продукция в продължение на поне две минути. Те не подлежат на проверка от трети страни, както се прави при измерванията на аудиторията за традиционната телевизия.

View this post on Instagram

Публикация, споделена от SQUID GAME (@squidgame_netflix)

Феноменът "Игра на калмари" е предното доказателство за нарастващото влияние на Южна Корея върху световната култура, предава БТА. Преди това кей-поп сензацията BTS завладя световната музикалната сцена, а социалната драма "Паразит" беше отличена с наградата "Оскар".

Тази вълна вероятно няма да отшуми скоро: през февруари Netflix обяви, че планира да инвестира 500 милиона щатски долара (432 милиона евро) само тази година в сериали и филми, произведени в Южна Корея.