Изследователи от Аахен, Германия, са установили, че последните хора на дълга опашка обикновено изпитват скука, нетърпение и физически дискомфорт. В действителност обаче още по-лошо е положението на индивидите в началото й. За тях е особено стресиращо да знаят, че зад тях има куп недоволни потребители, които очакват те бързо да приключат и да "разчистят пътя". Това напрежение често води до неразумни решения и паническо закупуване на непотребни артикули.

За целите на проучването специалистите са анализирали поведението на индивиди в няколко различни ситуации, сред които редене на опашка пред банкомат или на касата в супермаркет. Поведението в подобни случаи се свързва с т.нар теория на социалното влияние.

"Преживяването за клиентите се влошава в съответствие с увеличаването на опашката зад тях. С придвижването напред от клиента се очаква възможно най-бързо да приключи с плащането, за да спази установените социални очаквания, което в случая е натоварващо и често води до лоши решения", пишат авторите на изследването в сп. "Journal of Retailing", цитирани от БТА.