Упражнения за укрепване на мускулите могат да намалят с до 20% риска от смърт в резултат на сърдечни заболявания, диабет, рак и други причини, установиха японски учени. Тези дейности трябва да се извършват между 30 и 60 минути седмично, за да имат ефект, твърдят още те.

Специалистите от Изтока правят заключенията си на базата на анализи на данни от 16 изследвания, публикувани в изминалите десет години и направени основно в САЩ. Те общо обхващат около 500 хиляди души.

Вдигане на тежести, лицеви опори и градинарство, включващо копаене, намаляват с между 10 и 17% вероятността човек да умре от сърдечни заболявания и инсулт, а също от диабет и рак на белия дроб, сочат данните, събрани от учените.

Комбинирането на упражнения за мускулите с аеробни тренировки пък понижава риска от смърт с около 40%.

Активностите, свързани с укрепването на мускулите, намаляват с 28 на сто вероятността от фатален изход от определени видове рак, но не и от тeзи, засягащи червата, бъбреците, пикочния мехур или панкреаса, подчертават изследователите.

Снимка: iStock by Getty Images

"Тази активност има полза за здравето", категоричен е съавторът на изследването Харуки Мома от университета на Тохоку. Според него повишената мускулна активност намалява "предотвратимите" смъртни случаи при по-възрастните хора, пише БТА.

"Важно е физическите дейностите да работят за всички основни мускулни групи, като крака, бедрата, гърба, гърдите, корема, раменете и ръцете", допълва Мома.

Данните са публикувани в изданието "British Journal of Sports Medicine".

Снимка: iStock by Getty Images