През втората година от пандемията от Covid-19 повечето певци се задържаха в домовете си и много от тях използваха времето, за да издадат албуми. С нова музика зарадваха феновете си Елтън Джон, Ник Кейв, Дрейк, Били Айлиш, Джъстин Бийбър, Ед Шийран, Адел. Дори ветераните от АББА изненадващо се върнаха на пазара след 40-годишна пауза, а Тони Бенет приключи кариерата си на 95 години с втория си албум с Лейди Гага.

И докато във Великобритания за албум на годината Радио 6 на ВВС избра "Sometimes I Might Be An Introvert" на Little Simz, в САЩ честта според "Bilboard" се падна на "Dangerous: The Double Album" на кънтри певеца Морган Уолън. Въпреки че Дрейк зае пето място в класацията за албумите на "Bilboard", той стана за втори път изпълнител на годината на изданието не само с новата си тава, но и защото осем от старите му опуси постоянно присъстват в класациите му.

Нито Little Simz, нито Морган Уолън попаднаха в селекцията на Американската звукозаписна академия за кандидати за награда "Грами". Дрейк беше номиниран за рап албум и за рап изпълнение на годината, но се отказа от честта. Той не се обоснова, но и преди е недоволствал, че Академията го включва само в селекцията за рап категории.

Little Simz

Снимка: Getty Images

В номинациите за престижните отличия, присъждани от Националната академия за звукозапис на САЩ,  доминира младият певец Джон Батист, определян като уникален артист на своето поколение, "възпламенил" нюйоркските сцени. Той се съревновава в 11 категории в няколко жанра, сред които джаз, R&B, американска коренна музика. Сред номинациите му са във водещите категории за албум на годината за "We Are'' и за запис на годината за "Freedom".

Останалите номинирани за албум на годината за наградата "Грами" са Тони Бенет и Лейди Гага за "Love For Sale", Джъстин Бийбър за "Justice", предава БТА. Доджа Кет за "Planet Her", Били Айлиш за "Happier Than Ever", H.E.R. за "Back Of My Mind", Lil Nas X за "Montero", Оливия Родриго за "Sour", Тейлър Суифт за "Evermore", Кание Уест за "Donda".

Джон Батист

Снимка: Getty Images

Вторият албум на Били Айлиш не се задържа толкова дълго в класациите, колкото първият, който я направи световноизвестна. Затова пък "Sour" на Оливия Родриго постави рекорди и от двете страни на океана. Адел през първата седмица от излизането на пазара на "30" постигна повече продажби във Великобритания от всички в топ 40 на класацията на страната.