Стил, блясък и супермодели. Уникалното сбогуване на Донатела Версаче
Дизайнерката отбеляза пускането на последната си колекция за модната къща, която ръководи 30 години
Докато повечето хора биха напуснали работата си, стискайки ароматна свещ или античен часовник, когато сте Донатела Версаче, събитието заслужава повече от просто бърза обиколка в офиса.
За да отбележи пускането на последната си колекция за модната къща, която ръководи почти 30 години, обичаната дизайнерка събра група от най-близките си приятелки за нещо като прощално парти.
Фактът, че въпросните приятелки са супермодели, означаваше, че би било грубо да не се превърне партито в модна фотосесия - и разбира се, на нея бяха представени нейните емблематични златни и сребърни рокли.
За щастие, известните фотографи Мерт Алас и Маркъс Пигот бяха на разположение, за да заснемат лудориите на 25 модела, включително Кейт Мос, Клаудия Шифър и Амбър Валета, и да направят изображенията за новата есенно-зимна рекламна кампания на Versace.
Както подобава за края на една епоха, кампанията включва компилация от "най-големите хитове" на класическите рокли Versace, които през годините са спечелили популярност сред фенове, включително Анджелина Джоли, Бритни Спиърс, Блейк Лайвли и Елизабет Хърли.
Докато някои от моделите от кампанията ще бъдат достъпни за закупуване през следващия сезон, други са архивни артикули от 90-те и началото на 2000-те.
През 2017 г., за да отбележат 20-годишнината от смъртта на Джани Версаче, Синди Крофорд, Наоми Кембъл, Хелена Кристенсен, Карла Бруни и Клаудия Шифър направиха рядка поява на подиума в еднакви сребърни вечерни рокли.
"Овластена" е начинът, по който 69-годишната Донатела описа чувството си пред своите 12,4 милиона последователи в Instagram за снимките.
"Енергията беше изключителна", добави тя. "Роклите отразяват светлината, излъчвана от тези невероятни жени. Всичко беше за приятелство, лоялност и любов, създадено, за да отпразнува душата на жената Versace. Всяка колекция е история, а това е историята на Versace, вдъхновяваща настоящето и предвиждаща бъдещето."
За Донатела, която ръководи Versace, откакто брат ѝ Джани беше брутално убит през 1997 г., бъдещето е несигурно.
През март Versace беше продадена на Prada Group в сделка за 1,375 милиарда долара (1,06 милиарда британски лири), която обединява две от най-големите марки в италианската мода, затвърждавайки десетилетното приятелство на Донатела с дизайнерката Миуча Прада и подпомагайки плановете на Prada Group за изграждане на конгломерат за луксозни стоки "Произведено в Италия" по подобие на френските гиганти LVMH и Kering.
Въпреки че Донатела ще остане главен посланик на марката, тя вече няма да бъде креативен директор, наблюдавайки как се развива новата ера на "Versada" от позиция на по-голяма свобода, ако не и контрол.