БГНЕС
Защо Йълдъз Ибрахимова не е станала оперна певица
Това разкрива джазпримата в документалния филм "Цветовете на гласа" на режисьора Росен Елезов по сценарий на Хелия Чавдарова.
Йълдъз Ибрахимова не станала оперна певица, защото няма репертоар за ниския регистър на гласа й - и в Музикалното училище, и в Консерваторията била безспорен колоратурен сопран, с невероятни възможности във височините.
Слушатели оприличават гласа на певицата на различни музикални инструменти, но тя "вижда" в багри импровизациите си. Често те са вдъхновени от картини - откривала е много изложби, разказва Йълдъз във филма. Предпочита да пее без думи - и заради цветовите представи, и заради по-голямата свобода, стремежът към която я насочва към джаза.
Истинското щастие е само на сцената, там забравяш всякакви неприятности в живота, и въобще действителността - оставаш само с музиката, категорични са Иво Папазов - Ибряма и Йълдъз Ибрахимова. Двамата се запознали именно чрез музиката, преди да са разменили и дума - като съвсем млади импровизирали при снимките на филма за Ибряма "Сънувам музика" на режисьора Анри Кулев по сценарий на Борис Христов.
Теодосий Спасов и Марио Станчев също са между колегите и много близки приятели на певицата, които участват в "Цветовете на гласа". Почти постоянно до нея са дъщеря й и майка й.
Йълдъз разказва за едни от най-болезнените моменти в живота си като смяната на името (на Сузана Ерова) по време на "възродителния" процес, и най-съкровените - срещата и щастливите години със съпруга й Али Динчер, отишъл си преждевременно от рак.
Певицата живее в Турция, там са и по-голямата част от снимките, като кадрите в Кападокия, в съчетание с гласа на Йълдъз, придават космическо измерение на внушенията на филма, по мнението на критици. А самата певица се чувства гражданин на света и казва, че е разрушила границата между Турция и България, където често се връща.
Сценаристката Хелия Чавдарова каза, че познава Йълдъз Ибрахимова от повече от 20 години, но истинската провокация за нея са били старите ленти с Йълдъз, която сега е коренно променена.
"Спряхме се на трите основни превратни момента в живота й, които можеха да преобърнат съдбата й и тя просто да не е Йълдъз - загубата на баща й, когато е на 23 години, смяната на името, когато вече има забележителна кариера, и загубата на нейния съпруг - мъжа на живота й. Това са превратности, при които си даваме сметка кои сме и какво правим. Йълдъз продължава по пътя на музиката, защото има вътрешна потребност от това, а не за да е известна и харесвана", коментира Чавдарова.
По думите й певицата показва, че само вътрешното смирение и толерантността могат да ни позволят да вървим напред - без тях боксуваме.
Слушатели оприличават гласа на певицата на различни музикални инструменти, но тя "вижда" в багри импровизациите си. Често те са вдъхновени от картини - откривала е много изложби, разказва Йълдъз във филма. Предпочита да пее без думи - и заради цветовите представи, и заради по-голямата свобода, стремежът към която я насочва към джаза.
Истинското щастие е само на сцената, там забравяш всякакви неприятности в живота, и въобще действителността - оставаш само с музиката, категорични са Иво Папазов - Ибряма и Йълдъз Ибрахимова. Двамата се запознали именно чрез музиката, преди да са разменили и дума - като съвсем млади импровизирали при снимките на филма за Ибряма "Сънувам музика" на режисьора Анри Кулев по сценарий на Борис Христов.
Теодосий Спасов и Марио Станчев също са между колегите и много близки приятели на певицата, които участват в "Цветовете на гласа". Почти постоянно до нея са дъщеря й и майка й.
Йълдъз разказва за едни от най-болезнените моменти в живота си като смяната на името (на Сузана Ерова) по време на "възродителния" процес, и най-съкровените - срещата и щастливите години със съпруга й Али Динчер, отишъл си преждевременно от рак.
Певицата живее в Турция, там са и по-голямата част от снимките, като кадрите в Кападокия, в съчетание с гласа на Йълдъз, придават космическо измерение на внушенията на филма, по мнението на критици. А самата певица се чувства гражданин на света и казва, че е разрушила границата между Турция и България, където често се връща.
Сценаристката Хелия Чавдарова каза, че познава Йълдъз Ибрахимова от повече от 20 години, но истинската провокация за нея са били старите ленти с Йълдъз, която сега е коренно променена.
"Спряхме се на трите основни превратни момента в живота й, които можеха да преобърнат съдбата й и тя просто да не е Йълдъз - загубата на баща й, когато е на 23 години, смяната на името, когато вече има забележителна кариера, и загубата на нейния съпруг - мъжа на живота й. Това са превратности, при които си даваме сметка кои сме и какво правим. Йълдъз продължава по пътя на музиката, защото има вътрешна потребност от това, а не за да е известна и харесвана", коментира Чавдарова.
По думите й певицата показва, че само вътрешното смирение и толерантността могат да ни позволят да вървим напред - без тях боксуваме.