Българските почитатели на алкохолните питиета разширяват хоризонта си, благодарение на най-новите коктейлни предложения, които включват... ракия. Именно фенове на "Стралджанска" отличиха шестте най-добри предложения на топ миксолозите Александър Симеонов и Николай Вангелов от Nomad Barman. Така финалът на първия по рода си конкурс за най-оригинална многокомпонентна напитка с ракия "В търсене на съвременния български коктейл" се превърна в изключително шоу, по време на което гостите имаха възможност да дегустират шестте най-вкусни вариации на популярните коктейли с традиционния български алкохол.

"По време на събитието представихме коктейлите пред публиката, като награда за тяхната лоялност, но и защото вярваме, че те са истинските посланици на марката ни. Тяхното мнение за вкуса и начина на представяне на ракията бе определящ при избора на коктейлите", споделят от избата производител на "Стралджанска" "Вила Ямбол". "Интересът към събитието нараства, вече имаме запитвания от фенове за следващите издания на конкурса - явно, че хората използват ракията за коктейли и я приемат като съвременна напитка, отвъд клишето", допълват от избата.

Снимка: Стралжданска

Именно това - да бъде представена по атрактивен и съвременен начин, е мисията, която си поставя любимата премиална ракия "Стралджанска" този сезон. Ето защо, от началото на септември марката представя уникална коктейлна платформа, която показва модерното лице на любимото националното питие - http://straldjanska.online. Тя включва както интерпретации на различни алкохолни миксове - както класически и наложили се коктейли, така и най-новите трендове с ракия, сред които БЛЪДИ МАРИЯ, СТРАЛДЖА ХАЙБОЛ, СТРАЛДЖА ШПРИЦ, СТРАЛДЖА ОЛД ФЕШЪН, ЕНЕРДЖИ ХАЙБОЛ и СТРАЛДЖА САУЪР. Предстои авторските коктейли да бъдат включени в менютата в заведения в цялата страна, като лансирането им ще бъде обявено на FB страницата на марката.

Родните бармани Александър и Николай, които са носители на много международни награди, също са на мнение, че качествената българска ракия по нищо не отстъпва на останалите популярни основи за приготвянето на коктейли. Според тях, любимото национално питие прави все по-смели стъпки в навлизането си в коктейлната култура и затова двамата работят активно за налагането и популяризирането му в барове и ресторанти.

Снимка: Стралжданска

"Хубавата, висококачествена българска ракия вече е питие за удоволствие, което се консумира в умерени количества и търси нова, модерна форма. Така националното питие бавно си проправя път от масата към бара", разказва Александър Симеонов. "В последните години коктейлната култура у нас се е подобрила в пъти. Ако преди са се предпочитали повече високоалкохолни напитки, то сега се поръчват по-леки и по-семпли питиета, които се приготвят лесно."

"Вече се наблюдава много засилен интерес към премиалните марки, консуматорите имат по-високи изисквания и критерии към напитките, а "Стралджанска" мускатова ракия се налага като предпочитана марка сред хората, за които консумацията е въпрос на удоволствие", допълва колегата му Николай.

"Вила Ямбол" е сред малкото изби със собствено звено за производство на бъчви. В тяхната работилница и до днес работи най-старият бъчвар в България - бай Вълчо, който продължава да предава опита си на по-младите. За бъчвите за ракия, използва български дъб. Именно качествената дървесина обогатява и формира финалните нюанси в аромата и вкуса на "Стралджанска", убедени са технолозите на избата. Цветът на "Стралджанска" е лек, кехлибарен. На нос се открива чист мускатов аромат с тонове на роза и смокиня. Вкусът е плътен, на добре узрял мускат.