59 дефилета и над 70 презентации: Италианските модни къщи се представят с умерен оптимизъм в Милано
Изложби обогатяват вечерите редом с ревютата
След Ню Йорк и Лондон дойде ред на Милано да покаже колекциите дамска мода за сезон есен-зима 2023/2024 г. на дефилета от 21 февруари до 27 февруари в атмосфера на умерен оптимизъм след рекордните продажби през 2022 г., предават световните информационни агенции.
Програмата на Седмицата на модата в италианския град тази година включва 59 дефилета и над 70 презентации, придружени от 29 културни и социални събития и започва в сряда с ревютата на "Fendi", "Roberto Cavalli" и "Etro".
Изложби обогатяват вечерите в Милано редом с дефилетата - в Палацо Реале се открива изложба на американския създател на видеоизкуство Бил Виола, френският фотограф Ги Бурден ще бъде представен в музея "Armani/Silos". Очаква се Ким Кардашиян да присъства на събитие, организирано от "Dolce and Gabbana" за изложбата "Чао, Ким", посветено на бизнесдамата и модна икона.
В четвъртък Миуча Прада и Раф Симънс ще представят новата си колекция за "Prada" в централата на миланската модна фондация. Следват дефилета на модна къща "Margiela", на "Emporio Armani" в централата на модната къща и накрая на "Moschino".
В петък "Tod's" открива вечерта в пространството за изкуство "Хангар Бикока", следван от "Gucci" и "Jil Sander". В събота се очакват колекциите на "Dolce and Gabbana", "Ferragam", "Missoni", "Bottega Veneta", предава БТА. Джорджо Армани закрива програмата в неделя.
Въпреки конфликта в Украйна и икономическата ситуация, доминирана от енергийна криза, големите компании в бизнеса с луксозни стоки обявиха рекордни резултати за 2022 г. LVMH, която притежава италианските модни къщи "Fendi", "Bvlgari" и "Loro Piana", достигна продажби от 79,2 милиарда евро през 2022 г., а текущите ѝ приходи са в размер на 21,1 милиарда евро, което е ръст от 23 на сто и по двата показателя.
Модният сектор постигна безпрецедентен ръст от 20 на сто.