Дизайнерката на "Dior" Мария Грация Киури загърби искрящия жакард и покритията от пайети - стандартни за модните ревюта във френската столица, и се съсредоточи върху майсторството на иглата и конеца, залагайки на сложни бродерии от цветя с фолклорен привкус в дефилето си за сезона есен-зима на Седмицата на висшата мода в Париж.

Естествени цветове, матови материи, изтънчени бродерии, дантелен пачуърк - Киури, артистичен директор на дамските колекции на бранда, набляга на трезвeността и изтънчеността, възхвалявайки ръчната изработка в своята противопоставяща се на блясъка колекция.

Вижте снимки >>

"Това наистина е проект, чиято вътрешна идея е, че изкуството и занаятчийството са на едно и също ниво", споделя Киури.

Моделите преминаха по подиума с разпуснати плитки и пачуърк палта, изрязани сака и дълги рокли с бухнали ръкави. Дрехите служеха като своеобразни празни платна в меки, неутрални цветове - бежов вълнен габардин, памучно платно и черно кадифе - за стилизираните флорални бродерии, които се спускат по раменете и се вият около полите, издигайки се от подгъвите.

Квинтесенцията на колекцията е дълга, измамно семпла плисирана рокля в сивобежов цвят, украсена с бродирани набори, чиято изработка е отнела два месеца. "Колкото повече работа има, толкова по-невидима е тя", казва дизайнерката.

Снимка: Getty Images

Състоянието на ума, което ръководи колекцията, е "сложно" - коронавирусната пандемия все още не е приключила, в Европа се води война. "Чувствителна съм към всичко, което ни се случва. От съществено значение е да останем позитивни", допълва тя.

Украинската художничка Олеся Трофименко, която се е погрижила за декора, изпълва изложбената зала в градината на музея "Роден" с произведения на изкуството, извисяващи се фотографски изображения на пейзажи, покрити с бродерии цветя.

Мария Грация Киури кани 39-годишната Трофименко, след като вижда нейна изложба в Рим след началото на руската инвазия в Украйна. "Бях поразена от образите, чрез които човек възприема желанието да се прероди, въпреки войната", казва моделиерката.

Снимка: Getty Images

"Мария Грация искаше нещо "жизнено", споделя Олеся Трофименко преди ревюто на фона на едно от цветните бродирани пана, направено по снимка на двора на селската ѝ къща, която я приютява по време на войната.

Произведенията на изкуството и модата носят една основна тема - дървото на живота, универсален символ, тълкуван в различни стилове в различните култури.

Киури описва идеята като носеща известна доза мистичност, към която хората могат да се обърнат "в трудни времена".

Моделите са с леко ретро излъчване, предава БТА. Дизайнерката се замисля върху местните традиции и начина, по който шарките на цветя се интерпретират по света.

"Смятам, че всички тези рокли имат нещо общо. Много често са с бродерия, много често са украсени с цветя. В тях наистина има връзка с живота", казва тя.

Сред гостите на ревюто на "Dior", седнали на претъпкания първи ред, бяха актрисите Сигорни Уивър и Наоми Уотс.

Сигорни Уивър

Снимка: Getty Images