Бродерии, тюл, пастелно розово, цветя - първата колекция на британеца Ким Джоунс за "Диор" за сезона пролет/лято 2019 г. е надникнала в архивите за висша мода на парижката модна къща, за да предложи мъжки облекла, които могат да се приспособят към различни вкусове, съобщи Франс прес, цитирана от БТА.

Вижте снимки >>

Ким Джоунс работеше за "Луи Вюитон", преди да му бъдат поверени колекциите мъжко облекло на "Диор". Дефилето бе сред очакваните с най-голям интерес в рамките на Парижката седмица на мъжката мода заедно с това на Върджил Абло, който наследи Джоунс на поста творчески директор за колекциите мъжко облекло на "Луи Вюитон".

То се състоя край импозантна скулптура, която е висока 10 метра, създадена е от 70 000 цветя и изобразява Кристиан Диор и любимото му куче Боби. Скулптурата е изваяна от американския стрийт художник Брайън Донъли, известен като KAWS. Близо до нея бяха заели места японският визуален артист Такаши Мураками, Карл Лагерфелд, Наоми Кембъл, Кейт Мос, Виктория Бекъм.

Кейт Мос, Ким Джоунс и Наоми Кембъл

Снимка: БТА

Първи по подиума мина датският принц Николай, който е участвал и в дефиле на "Бърбъри". Той носеше бял костюм, чиито ръкави бяха на райета в пастелно синьо. Силуетите са в светли тонове, материите са ефирни и в редица случаи прозрачни. Вниманието привлякоха ризи от тюл и органза с бродерии на пера и прозрачни панталони, под които се виждат слиповете.

Цветята са сред често срещаните мотиви в колекцията. Те присъстваха също в круизното дефиле в края на месец май, когато бе показана колекцията женско облекло на Мария Грация Киури за "Диор", и напомнят декорацията на първия бутик на модната къща на булевард "Монтен" в Париж.

Колекцията е изпъстрена с принтове и бродерии на цветя, заимствани от порцеланов сервиз на големия любител на цветята Кристиан Диор. Сред преобладаващите цветове са пастелно розово, морско синьо, бяло, сиво. Елементи на мъжкото и женското облекло са комбинирани едни с други. "През 2018 г. това не е никакъв проблем - поясни Джоунс. - Където и да отидете, ще установите, че когато става дума за избор на облекло, младежите нямат предразсъдъци. Такава е днешната мъжка мода."