Dior представи колекция, вдъхновена от източните тъкани в музея "Роден" на Седмицата на висшата вода в Париж, съобщи АП.

Натали Портман, Елизабет Дебики, Фелисити Джоунс, Глен Клоуз, Кристин Скот Томас, Жулиет Бинош и Карла Бруни бяха сред звездите, които аплодираха най-новите творения на дизайнерката Мария Грация Кюри.

Инсталация на художничката Изабела Дюкро декорираше стените. Сет облекла под надслов Big Aura представи дрехи в свръхголеми размери,  като всяка от тях беше с дължина над 5 метра - поглед към облеклото на османските султани.

Снимки от ревюто на Dior>>>

Дефилето започна с впечатляващ бежов тренчкот с широка горна предна част. Кюри изгражда архитектурни силуети, използвайки иновативни материали. Набрана пола с металическа бродерия демонстрира традициите в елегантността на самата модна къща Dior. Ревюто хвърли поглед към източното влияние и беше истинско шоу на Dior. Дефилето на моделите изразяваше и почит към легендарните герои на висшата мода - шивачите. Тяхната артистичност беше показана с модели като топове, плетени на една кука и тъкани, подобни на гоблени в много цветове.

Почит към богатата история на модната къща беше и появата на иконичната рокля "Цикада" (La Cigale dress). Кристиан Диор създава своя знаков модел за сезон есен-зима 1952 г. Сега роклята беше пресътворена за модерната епоха, с нова скулптурирана конструкция, изработена от луксозно моаре, пише БТА.

Амбицията на ревюто доведе и до неговата основна слабост. Детайлните бродерии, макар и майсторски изработени, понякога изглеждаха причудливо. Дълга рокля от черен креп, макар и изискана, изглеждаше нелепо в рамките на ревюто.  Инсталацията на Дюкро беше подчинена на аурата на висшата мода и облеклото, която прави модата отражение на човешката индивидуалност. Макар и изключително разнообразна, колекцията изглеждаше без фокус. Независимо от това обаче дрехите на ревюто бяха израз на трансформиращата сила на модата, отбелязва АП.

Chanel заложи на естетика, вдъхновена от танца и балета, за своето шоу от висша дамска мода пролет-лято 2024 г. в Париж. "Опитах се да събера силата и финеса на телата и дрехите в една много ефирна колекция, изработена от тюл, волани, плисета и дантела", каза Виржини Вияр, творчески директор на Chanel, в коментар за модното дефиле.

Тази естетика, наречена на английски "balletcore", с измамно скромен външен вид, до голяма степен се утвърди през 2023 г. Модна къща Chanel припомня, че за нея това е нещо традиционно, век след като Габриел Шанел показа първите си творения за балета в Санкт Петербург.

Акцент на шоуто беше прочутото копче на Chanel с двете кръстосани огледално букви "С", претворено в гигантска инсталация, която се спусна от тавана в залата на изящния "Гран пале" в Париж.

Chanel

Снимки: АР/БТА

В тази обстановка актрисата и модел Маргарет Куоли, дъщеря на Анди Макдауъл, дефилира в изцяло бял ансамбъл с кръгла дантелена яка тип "Пиеро". На подиума последва феерия от прозрачни тъкани, къси прави поли, гащеризони, малки пелерини, украсени с драпирани бродерии и имитации на джобове от тюл, подчертани от пайети, сплетени ширити и малки цветчета.

Краката бяха обути в искрящо бели балетни чорапогащници, понякога с прозрачни панталони отгоре. Стъпалата обаче не бяха плоски, а качени върху фини черни обувки с висок ток.

Снимки от ревюто на Chanel>>>

Емблематичното сако от туид, сътворено от мадмоазел Шанел през 50-те години на миналия век и вдъхновено от австрийските мъжки сака, се завърна в лек акварел от розово и кремаво, обточен с многоцветни конци.

Френската марка си направи лек фейслифт, като нае рапъра Кендрик Ламар за музикално сътрудничество. В тон с това бяха представени и някои ярки примери за улично облекло като например удивително пухено яке Chanel.