"Dolce & Gabbana" се отказа от пъстрите цветове, връщайки се към своето черно ДНК
"Emporio Armani" отдава почит към авиаторите от 30-те години на миналия век, а "Fendi" залага на изтънчения комфорт - големите брандове развиват класическия репертоар с ексцентрични детайли на Семицата на мъжката мода в Милано
Милано се подготви за парти с ревютата на колекциите мъжка мода за предстоящите пролет и зима, фокусирани върху вечерни тоалети с игриви акценти, предават тамошните медии.
"Dolce & Gabbana" се завръщат към корените с фина елегантност, "Emporio Armani" отдава почит към авиаторите от 30-те години на миналия век, а "Fendi" залага на изтънчения комфорт - големите брандове развиват класическия репертоар с ексцентрични детайли, пишат различните издания.
Далеч от обичайните си фестивали на цветовете, Доменико Долче и Стефано Габана показаха в събота вечер, във втория ден от седмицата на мъжката мода в Милано, колекция, издържана в черно - символ според дизайнерите и на елегантност, и на съблазън. Преоткриването на любимия им цвят е съпроводено и със завръщане към по-изчистения силует, лишен от излишни украшения и концентриран върху прочутата луксозна италианска ръчна изработка ("fatto a mano").
"Искахме да се върнем към своето ДНК, към същината на нашия бранд", обясни сицилианския дизайнерски дует.
Корсети подчертават мъжките талии при Долче и Габана, връщат се дългите палта. Черното понякога е озарено от кристали, напомнящи за вулканичните скали на Етна и Стромболи. Друга тяхна фантазия прозира в копринените ризи и микроскопичните топове.
Дизайнерът Джорджо Армани е на глобалната модна карта вече повече от четири десетилетия. За последната колекция на бранда "Emporio Armani" дизайнерът следва буквално картата на Милано, като на дефилето моделите минаваха по кръгъл подиум, представящ птичи поглед към карта на историческия център на италианската модна столица.
Колекцията е вдъхновена от авиацията и предложи модни препратки към златното ѝ време, когато контета като Чарлз Линдберг пишат история със самостоятелни полети над Атлантическия океан. Тон даде сив гащеризон с колан с кожена яка, авиаторска шапка и ботуши. След кацане идва ред на елегантни карирани костюми с панталон, скъсен до ботуша - откритието на сезона. Удобни плетива се комбинират с кожени панталони и якета, за да очертаят приключенски силует. Истинското конте обаче избира цветни всекидневни облекла като красиво палто в елегантно светлокафяво, сако от кадифе и копринена риза, съчетани с фуражки в ярки тонове като пурпурно и лилаво. Самият Армани, който е на 88 години, излезе на сцената, за да вдигне паднала чантичка от един от моделите, и приветства публиката в края на шоуто.
Колекцията на "Fendi" за мъже за идната зима показа кожа и тела по начин, запазен някога само за дамската мода.
Топовете с едно рамо - както плетени, така и с копчета, оголват кожата, за да придадат секси драматизъм на визиите. Трикотажните облекла са прозрачни, едва забележими. Малко наслояване връща скромността за офиса, но моделите може лесно да се разкопчаят за преход към тоалет за вечерта.
Дългите палта включват асиметрична пелерина с увиващи се краища - шивашки трик, имитиран при панталоните с увиваща се едностранна пола.
Панталоните на "Fendi" са широки и със свободно движещи се крачоли, пуловерите са с пришити шалове, а двуредните палта са с копринени ревери.
Силвия Фенди, внучката на основателя на италианската модна къща, е създала нов дизайн и на легендарната чанта "baguette", която е с полирана кожа и удобни джобове, пише БТА. През септември бе отбелязана 25-ата годишнина на този знаков аксесоар на ревю на модната къща в Ню Йорк.
Трезва елегантност, изчистени линии: дизайнерката Миуча Прада, съвместно с Раф Симънс, представи в Милано мъжка колекция за есен-зима 2023-2024 г., която съчетава класически стил и небрежност, верни на ДНК-то на марката.
Дефилето в неделя - кулминацията на третия ден от събитието, беше организирано в огромна, строга зала на фондация "Prada", която създаде предпоставки за колекция, здраво вкоренена в реалността и противоположна на шоу модата.
"Като дизайнери ние сме много наясно с това, което се случва, с проблемите и трудностите. Това е сложен момент в света и ние реагираме на него", каза Миуча Прада. "Работихме, за да създадем полезни дрехи за хората, отразяващи нашата представа за реалността. "Prada" възнамерява да създава мода, която има смисъл", допълни тя.
Колекцията се фокусира върху класическия шик, с минималистични якета, с цветни яки и големи точки, съчетани с традиционни ризи и вратовръзки и кожени чанти.
Подобно на други големи марки, "Prada" се възползва от традиционния репертоар, за да създаде семпъл силует, лишен от волани и подправен с малки дози ексцентричност.
Панталони тип "цигара" с басти в черно, тъмносиньо, яркочервено или зелено "съжителстват" с огромни бомбета от копринена материя.
Класическото палто с качулка се завръща на мода с дълги и къси версии.
Леки нотки на фантазия - червени или жълти ивици по ръкавите на някои сака и туники, силно наподобяващи рокли, заимствани от женския гардероб, се съчетават с панталони.
Новата колекция е свързана с генетичния код на модната къща - дрехите съдържат фрагменти от нейната разпознаваема идентичност и отразяват историята ѝ, казва на свой ред дизайнерът Раф Симънс.
Дефилето беше организирано само няколко дни преди решаващото заседание на управителния съвет на 26 януари, когато групата "Prada", основана през 1913 г. от дядото на Миуча Прада, ще смени председателството си.
Андреа Гуера, бивш изпълнителен директор на гиганта за производство на очила "Luxottica", трябва да бъде избран за главен изпълнителен директор на "Prada", за да осигури прехода до идването начело на компанията на 34-годишния Лоренцо Бертели, най-големия син на Миуча Прада и Патрицио Бертели.
Рали състезателят Лоренцо Бертели се присъедини към борда на директорите на компанията през май 2021 г. като изпълнителен директор.
Същевременно се очаква настоящият главен изпълнителен директор, 76-годишният Патрицио Бертели, да бъде избран за председател на управителния съвет.
Седемдесет и три годишната Миуча Прада ще остане член на борда на директорите и главен творчески директор на "Prada" заедно с 55-годишния Раф Симънс, който се присъедини към групата през април 2020 г.
През ноември белгийският дизайнер обяви, че прекратява модната марка, носеща неговото име, след "необикновено 27-годишно пътуване". Това може да го ангажира още повече с италианската луксозна къща.
Запитана от списание "Vogue" за евентуалните си планове за пенсиониране, Миуча Прада заяви, че се надява да продължи да работи с Раф Симънс още дълго време.
"Обичам да работя", каза Миуча Прада в скорошно интервю.
"Може би един ден Миуча ще напусне и тогава аз ще мога да продължа и да поема работата. Все още обаче не сме стигнали дотам. Развълнувани сме от идеята да работим заедно", каза белгийският дизайнер.