Големите модни къщи стъпиха предпазливо на подиума в Париж
Засега нищо не издава идването на нов бунтар законодател в модата като Джон Галиано или Александър Маккуин
На фона на разнопосочните сигнали за продажбите на луксозни стоки Седмицата на висшата мода в Париж премина предпазливо и без изненади. Творческите директори на големите модни къщи избраха да не експериментират, а ревютата приличаха повече на бутиково представяне на скъпи и недразнещи клиентите облекла, отколкото на провокиращи спектакли.
Засега нищо не издава идването на нов бунтар законодател в модата като Джон Галиано с неговите колекции висша мода, изработени от стари вестници и бирени капачки, или като Александър Маккуин, качващ манекенките на 25-сантиметрови токове. Скандалът в света на луксозните облекла с минимална цена от 25 хил. долара се отлага за неопределено време.
Големите дизайнери не рискуваха да объркат посланията на престижните си клиенти. Ориенталско влияние, елегантност, повлияна от балета, и пищност обединяват колекциите, представени на Седмицата на висшата мода за сезон пролет-лято 2024 г., коментира Ройтерс. В търсене на по-сигурна пътека в един несигурен свят модните къщи се обърнаха към миналото и му отдадоха своята почит. "Диор" представи "източна" колекция, към която добави нов прочит на знаменитата рокля "Цикада", станала запазена марка на основателя Кристиан Диор.
Дизайнерът на "Фенди" Ким Джоунс представи ефирна и елегантна колекция, вдъхновена от стила на легендарния Карл Лагерфелд. Дори иновативният дух на "Скиапарели" беше подплатен с исторически мотиви, които да напомнят на клиентите за славния период на марката отпреди век и за дръзката последователка на Салвадор Дали Елза Скиапарели. "Шанел" заложи на волани, плисета и тюл. Маестро Армани и Ели Сааб представиха изобилие от щедра употреба на бляскави тъкани - тенденция, която вече беше заявена от колекциите на 2023 г., пише БТА.
Седмицата на висшата мода в Париж очерта няколко значими тренда в косите и грима, коментира френското издание на "Вог". Те обаче също са израз на почит към традицията и миналото, макар и интерпретирани по нов начин. Във фокуса е женствеността. Стилистите на "Шанел" предложиха на клиентите си традиционна кадифена панделка върху спусната коса на тила. "Диор" заложи на панделка тип диадема - шик решение, което може да претендира за типично френска елегантност.
В унисон с налагането на запазената марка като модна стратегия гримьорите отново изтъкнаха очната линия. Моделите на "Скиапарели" съчетаха умерения футуризъм с блясък по кожата на манекенките. Сенките с брокат и розите в косите се завърнаха на подиума, допълвайки предпазливото послание на лукса за новия пролетно-летен сезон - просто разкош.
Седмицата на висшата мода в Париж традиционно дава възможност на публиката да се сблъска с по-нестандартни решения на дизайнери, които не се опасяват от "репутационни" щети. Любимецът на звездите Робърт Ун например показа макабрена колекция с булчинска рокля, "опръскана" в кървавовечервени щампи, ансамбъл тип доминатрикс и шапки във формите на чадър и ръце, положени върху главата. В крайна сметка обаче творенията на дизайнери с амбициите на Ун предлагат артистични решения на изпълнители като Карди Би, Лизо, Доджа Кет, Лейди Гага и нямат нито потенциала, нито функцията да задават тон в луксозното облекло за пролетта и лятото.