Глобалният лидер в производството на луксозни стоки "LVMH", собственик на американската ювелирна компания "Tiffany", започна да предлага на клиентите си часовници и бижута с лабораторно изработени диаманти, съобщи Ройтерс.

При частни срещи с клиенти в своя магазин в Париж през последните седмици, марката за бижута "Фред", също под управлението на "LVMH", показва бижута с диаманти, създадени в лаборатории, в необичаен син оттенък. Цветът им цели да препраща към морето и да отрази морските корени на основателя на компанията.

Едно от бижутата - огърлица, която струва 240 000 евро, е направена със син синтетичен половинкаратов диамант. На етикета пише, че разработването на цвета му е отнело години.

В рамките на разрастващата се империя за луксозни стоки главният изпълнителен директор на марката за часовници "Tag Heuer" Фредерик Арно (един от петимата наследници на "LVMH") направи първите стъпки за използването на лабораторно изработени диаманти, като ги включи в някои от най-скъпите часовници, които марката предлага, предава БТА.

Крис Хемсуърт е сред рекламните лица на часовниците „Tag Heuer“

Снимка: Getty images

"LVMH" все пак запазва фокуса си върху маркетинга на истинските диаманти, особено при компанията за бижута "Tiffany", която е ръководена от по-големия брат на Фредерик Арно - Александър Арно.

"Tiffany", която вече също навлиза в Китай, подчертава произхода на диамантите, които се доставят от страни като Австралия, Ботсвана, Намибия, Южна Африка и Канада.

Лабораторно изработените диаманти вече са по-често срещани в Съединените щати, където се предлагат от по-достъпни марки като "Pandora".