Майкъл Корс напуснал Института за мода, за да работи в универсални магазини
Според дизайнерът няма по-добър университет от живота
"Майкъл влиза в стаята и я изпълва със светлина и енергия", казва актрисата Кейт Хъдсън за едно от най-големите имена в съвременния моден бизнес. "Той носи слънцето със себе си."
На Седмицата на модата в Ню Йорк миналата седмица американският дизайнер отдаде почит на силните жени, които са вдъхновявали визията му за облеклото през годините - Джейн Фонда, Йоко Оно, Тина Търнър. Неговите модели отново включваха леки, удобни за носене дрехи, с умерена доза сексапил, игра с пропорциите между дълги якета и палта и по-къси долни дрехи.
"Влюбих се в идеята за бохемски живот в града", каза дизайнерът след ревюто, цитиран от Ройтерс. А бохемите не искат да мислят за дрехите си през цялото време. Точно това предлага Майкъл Корс - безпроблемен стил, красиви нюанси, в които хората изглеждат добре, изтънчена палитра, заместители на черното за тези, които не го харесват... Той е помислил за всички.
Всички обичат Майкъл, а американската мода има нужда от него. Ако Париж е седалището на висшата мода, то Ню Йорк е меката на големите продажби. Корс е част от великата група на американския "мъжки" дизайн, където, освен него, са още Том Форд, Келвин Клайн, Ралф Лорън, Томи Хилфигър, Марк Джейкъбс. И ако името на Том Форд "отключва" асоциацията за лукс, а Лорън и Хилфигър са "кралете" на алумни модата - макар креативността и бизнес уменията им да ги отвеждат далеч отвъд нея - то Майкъл Корс е вечното момче, което предлага усмивка, добър външен вид и удобство за всички. При това, мислейки за поносимата цена.
"Някои хора казват, че умишлено снижавам цените. Любителите на модата виждат чифт обувки и си казват: О, тези обувки могат да се носят на яхтено парти. Но колко хора ходят на партита по яхти?", каза дизайнерът пред списание "Джи Кю" през 2019 г.
Майкъл Корс е моделиерът, който обожава да продава - в буквален смисъл. Подобно на легендарния Келвин Клайн, той е учил в Института за мода към университета в Ню Йорк. Но решава, че няма смисъл да го завършва. Корс изоставя академичното усвояване на технологиите заради работата в универсални магазини и после цял живот разказва с истинско наслаждение как подреждането на дрехи и работата с клиенти са неговият университет.
Името на Майкъл Корс е свързано с френския бранд "Celine", където заема поста артистичен директор от 1997 г. до 2004 г., когато напуска, за да се фокусира върху собствената си марка. Френската модна марка за луксозно прет-а-порте се оказва идеалното място за Корс, пише БТА. Там той дооформя емблематичното за своите дрехи съчетание между блясък и простота. "Не можете да сбъркате с простотата", казва дизайнерът пред "Vogue" през 2001 г.
Не, Майкъл Корс не е новатор, не е революционер в модата - нито за мъже, нито за жени. Не подготвя скандални рекламни кампании и няма нужда от тях. Той вярва в еволюцията и в чистите линии.
"Простотата е това, към което клиентите ще добавят своята индивидуалност", каза Корс пред вестник "Women's Wear Daily" през 1996 г. и така и не изневерява на кредото си. Удобни кашмирени пуловери и палта за тези, които могат да си позволят кашмир. А останалите? Корс налага "масовите" памучни пуловери с плетка под формата на плитка, подходящи и за мъжете, и за жените.
Майкъл Корс и неговата лесна за приемане линия винаги ще бъдат готови да предложат изгодна сделка.