Светлини, камера, публика на живо - Седмицата на мъжката мода в Милано се завръща към присъствените шоута, успявайки отчасти да се измъкне от "усмирителната риза" на виртуалния формат, наложен от коронавирусната пандемия.

Броят на модните къщи, които ще представят колекциите си мъжка мода за сезон пролет/лято 2022 г., обаче все още е ограничен. Публика на ревютата си са поканили само "Armani", "Dolce & Gabbana" и "Etro".

"Това е генералната репетиция за завръщането към нормалното", казва Федерика Трота Мюро, редактор на италианското модно списание "Mia Le Journal".

Дефилетата представляват "бебешки стъпки", но ефектът от събитията на живо, вместо от видео презентации или кратки филми, на които се разчита от началото на миналата година, когато коронавирусът съкрати двучасовите шоута, провеждани два пъти годишно в бизнес столицата на Италия, все пак ще бъде оценен, допълва Мюро.

Снимка: Getty Images

"Светлините, които угасват и се включват отново, музиката, която зазвучава с излизането на първите модели... това е емоция, която дигиталният формат не може да ни даде", казва тя.

Джорджо Армани беше първият, който в края на май оповести завръщането си пред публика, след като през февруари миналата година първи се отказа от присъствения формат.

"Бях уплашен като всички останали", сподели тогава 86-годишният дизайнер.

Снимка: Getty Images

О посновната част от 47-те модни ревюта, които ще бъдатказани в рамките на пет дни, остават дигитални.

Президентът на Националната камара на италианската мода Карло Капаса нарече решението на правителството да разреши присъствените шоута след 15 юни "важен сигнал за възстановяване". Голяма част от ограничителните мерки в Италия бяха премахнати благодарение на намаляването на случаите на зараза. Маските обаче остават задължителни на обществени места, социалното дистанциране също трябва да се спазва.

Капаса изчислява, че продажбите за италианския моден пазар ще се увеличат със 17% до 80 милиарда евро, подхранвани най-вече от повишеното търсене в Китай, пише БТА. Едва през 2022 г. обаче се очаква италианската модна индустрия да се завърне към нивата си преди пандемията.

Какво ще носят мъжете през следващата година? Според Мюро след сивата зима и мрака на пандемията трябва да преобладават цветове, срещани в природата, като светлозелено, океанско синьо, теракота, слънчево жълто или огненочервено.

"Сбогом на сдържаните тонове и "наказателната" визия, лятото на мъжката мода за 2022 г. ще бъде белязано от цветове и прекомерност", прогнозира тя.

Снимка: Getty Images