Christian Dior Couture наема Бенедета Петруцо, главен изпълнителен директор на печелещата все по-голям пазарен дял марка Miu Miu, за управляваш директор. Това съобщи луксозната марка, която е собственост на LVMH, информира БТА. 

Тази стъпка идва година и половина, след като Делфин Арно, най-голямото дете на шефа на LVMH Бернар Арно, пое кормилото в Dior, като компанията се сблъсква с последствията от съдебно дело в Италия във връзка с условията на труд при поддоставчиците.

Бенедета ще отговаря за продуктовите екипи в Dior, включително екипите по веригите за доставки, като ще е на пряко подчинение на Делфин Арно, съобщи LVMH. Тя ще поеме поста на 15 октомври.

Петруцо заменя Шарл Дьолапалм, изгряваща звезда в LVMH, който е бил също и на важни позиции във Fendi и Louis Vuitton.

Петруцо, бивш консултант в Bain, е работила пет години в подразделението за очила на Kering, преди да се присъедини към Prada като генерален мениджър на Miu Miu през февруари 2020 г.

Prada надмина конкурентите си в луксозния сектор, включително в Китай, където купувачите се въздържат да купуват луксозни стоки на фона на икономическото забавяне и кризата с недвижимите имоти. Miu Miu, чийто творчески директор е Миуча Прада, отчита значителен растеж.

LVMH обеща през юли да ускори стратегията си по веригата за доставки и да засили одита и контрола, най-вече в производството на Dior, втората най-голяма марка на LVMH след Louis Vuitton след оповестеното публично разследване в Италия през юни.

Това разследване накара Италианския орган за защита на конкуренцията и пазара (AGCM) да проучи дали модните марки Armani и Dior са подвели потребителите, а водещата компания за управление на активи Amundi и други инвеститори поискаха от LVMH да предприеме по-сериозни стъпки, за да проследи как доставчиците се отнасят със служителите.