Експлозия от цветове, пайети и мини-шорти за мъже - млади дизайнери заложиха на радостта от живота на откриването на Седмицата на мъжката мода в Париж, която се завръща към обичайния си ход след повече от две години ограничения заради с кризата с Ковид, предаде Франс прес.

Embed from Getty Images

Дънкови платове, ризи с психеделични шарки, ултравиолетови, неоновозелени или електриковосини ансамбли - френската марка "Bluemarble", създадена през 2017 г., откри бала на дефилетата с желанието да "празнува щастливите моменти".

Embed from Getty Images

"Има повече хора, които пътуват, пандемията е зад гърба ни, искаме да продължим напред, да се видим, да празнуваме, това е началото на лятото, това е фестивал на музиката!", сподели създателят на марката Антъни Алварес зад кулисите на парада.

Embed from Getty Images

Моделите разходиха по подиума обхващащи глезена обувки с връзки - хибрид между маратонки и еспадрили, и костюми, които се допълват от якета тип бомбър и големи качулки.

"Обичам да смесвам различни гардероби, да правя пачуърк от цветове. Искам още малко да побутна ексцентричното в мъжката мода", споделя Алварес.

Embed from Getty Images

Къси шорти, високи ботуши, съчетани с клинове, романтичен бял топ и голямо палто в същия цвят - това е първата визия на модното ревю на младия френски лейбъл "Egonlab". Чувственият мъж на марката се осмелява да носи прозрачни панталони или тениски с пайети в телесен цвят. Няколко по-трезви дамски визии се "промъкват" в дефилето.

Embed from Getty Images

Преди ревюто гостите били поканени да опитат палачинки с формата на мъжки и женски полови органи, потопени в шоколад или карамел.

Embed from Getty Images

Колекцията на японската марка TAAKK на Такуя Морикава, възпитаник на Исей Мияке, излъчва небрежен стил с освежаващите цветове на морето и модели, които се отразяват във водата.

Широките къси панталони се носят с якета тип бомбър или ризи, както в едноцветни, така и в контрастиращи цветове: розово-зелено, синьо-малиново. Колекцията също е смесена.

В рамките на настоящата Седмица на мъжката мода в Париж само осем от 84 модни къщи ще организират изцяло виртуални презентации. Останалите залагат на физически събития, които в много случаи ще се излъчват онлайн.

"Физическите презентации са от съществено значение за този бизнес, за модата и дизайна. Дигиталните иновации, от друга страна, допринасят за демократизирането на достъпа на широката публика до модните ревюта", заяви Паскал Моран, изпълнителен президент на френската Федерация на висшата мода и модата.

Модната седмица бележи завръщането в календара на "Celine" с Еди Слиман - един от най-влиятелните дизайнери на мъжка мода през последните няколко десетилетия.

Embed from Getty Images

"Celine" - флагманската къща на френския гигант LVMH - Louis Vuitton Moet Hennessy, чието последно шоу датира от февруари 2020 г., напусна официалния моден календар, считайки го за "отживелица". Лейбълът ще закрие Седмицата на мъжката мода с ревю на Слиман в неделя вечерта.

Премахването на ограниченията заради пандемията бележи завръщането в Париж и към физическите дефилета и на американеца Том Браун, известен с креативните си спектакли, на изгряващата британска звезда Крейг Грийн, довел "извънземни" на първото си ревю във френската столица през януари 2020 г., на японската къща "Issey Miyake", която представи колекциите си във видеоклипове или инсталации по време на здравната криза.

 

Embed from Getty Images