Седмицата на модата в Милано приключи след пет дни на ревюта предимно на дамски облекла, които честваха разнообразието и обновлението. Повече от всякога този път бяха представени цветнокожи дизайнери, докато нови таланти отбелязаха своите дебюти в най-големите модни къщи.

Италианският съвет за мода насърчи устойчивостта със завръщането на наградите "Зелен килим" в неделната вечер. С тях се отличават постижения в областта на устойчивото развитие и напредъка в практиките за намаляване на отпадъците в индустрията и нейния въглероден отпечатък.

Вижте снимки >>

И докато светът на модата повишаваше осведомеността за устойчивостта, календарът на този сезон представи неустойчиви траектории между ревютата, принуждавайки публиката да пътува напред-назад, многократно в рамките на един ден, в и без това блокирания град. Дори придвижването с велосипед се оказа предизвикателство, тъй като по маршрутите имаше малко велосипедни алеи.

Седмицата на модата приключи в момент, когато италианците застанаха пред урните за парламентарни избори.

Прочутият италиански дизайнер Джорджо Армани гласува по-рано, въпреки че подготвяше финалните щрихи на ревюто си и участието си в наградите "Зелен килим". Запитан за изборите, той отговори, че очаква "един продуктивен ден".

"Armani"

Снимка: Getty Images

В последния ден от значимото за индустрията събитие в Милано 88-годишният Армани представи колекцията за основната си марка, внасяйки изобилие от блясък и елегантност, след като по-рано показа творенията си за втория си бранд "Emporio Armani".

Моделиерът ветеран откри шоуто, наречено "Fil d'Or" ("Златна нишка"), с визии в пясъчно и бледосиво. Моделите носеха издължени сака и свободни панталони със заострена кройка, съчетани със златисти чанти и маратонки, отбелязва Ройтерс.

Колекцията включва и различни нюанси на синьото в топове с ресни и дълги рокли върху панталони, разнообразие от изрязани якета и жилетки с мъниста, съчетани със свободно падащи поли. Много от моделите са украсени с блестящи елементи.

За финал бяха представени вечерни тоалети в златисто, състоящи се от искрящи прозрачни топове или рокли с пайети.

"Armani"

Снимка: Getty Images

"Не мога да направя дрехи, без да има поне една пайета", пошегува се Армани пред репортери относно изобилието от блясък в колекцията.

"Преди няколко години беше неуместно да носиш тоалет с пайети през деня. Сега това е прието. Важното е да стои добре", добави той, като повтори, че основното темата на колекцията е "лекота".

Моделите носеха предимно сандали с равни подметки.

"Тази колекция е вдъхновена от други светове, макар по същество да си е Армани", каза дизайнерът.

Сред останалите акценти в последния ден на Седмицата на модата в Милано беше енергизиращият дебют на британския дизайнер Мати Бован в сътрудничество с "Dolce & Gabbana".

"Това е нова енергия за Милано", сподели Стефано Габана. "Браво", допълни Доменико Долче.

"Armani"

Снимка: Getty Images

Бован, спонсориран от техния бранд, демонстрира кипяща физическа енергия, уловена на творческо ниво в колекцията му.

По думите на дизайнера неговата цветна, определено енергична и фантастична колекция отразява "английския сюрреализъм в най-добрата му светлина".

Сътрудничеството с "Dolce & Gabanna" му осигури достъп до ателиетата на дизайнерското дуо. Бован не крие, че е поразен от качеството на изработката им. "Никога не съм виждал подобна работа. Никога не съм имал достъп до подобна работа. Няма такъв мащаб", сподели той.

Миланските моделиери предлагат също чанти, дънки и корсети, които Мати Бован съчетава с бродерия, плетиво на една кука или рисуване, като около 90 процента от тях изработва собственоръчно.

Визиите са допълнени предимно с останали материали от предишните му колекции, включително крещящи геометрични принтове с пайети и трикотаж. Той ги конструира в припокриващи се многопластови поли и бюстиета, които в никакъв случай не са резервирани само за жени.

Бован казва, че сътрудничеството им е било наистина забавно, тъй като подходът на "Dolce & Gabanna" към женствеността се съчетава добре със собствената му "много изкривена представа".

"Matty Bovan"

Снимка: АР/БТА

Брандът "Benetton" даде начало на поредната си промяна, този път под творческото ръководство на Андреа Инконтри, дизайнер от Милано с опит в редица модни къщи.

Архитект по образование, Инконтри има желание да промени начина на продажба на дребно на "Benetton" и за дебюта си като творчески директор изпразва флагманския магазин на "Corso Buenos Aires" в Милано.

На горния етаж новата му колекция, изобилстваща от повтарящи се цветни мотиви на плодове, красиви меланжирани плетива и туид, е окачена срещу гола стена с плочки, в добре подбрани и лесни за разглеждане съзвездия.

Подчертавайки желанието си да започне от потребителя, Андреа Инконтри организира ревюто на първия етаж, позволявайки на минувачите да го зърнат.

Модерният силует включва кюлоти - гореща тенденция в Милано за следващата пролет и лято, и кожени колани Оби, които оформят свежи памучни рокли или съответните комплекти от риза и къси панталони за мъжете, ако те се почувстват достатъчно дръзки.

"Matty Bovan"

Снимка: АР/БТА

Прочутото плетиво на марката е в меланж, който се наслагва добре. Сутиен-топ придава модерна визия на рипсена туника и панталони, които са колкото уютни, толкова и елегантни. Плетени шорти за мотористи превръщат полата и якето от туид в активно дневно облекло, предава БТА. Плодовите мотиви създават рог на изобилието от смесени и съчетани визии: червените, розовите и жълтите цветове на череши, круши и ябълки се съчетават весело със зелени, небесносини и жълти фонове.

В последния ден на Седмицата на модата в Милано бяха представени също колекции на "Ferrari" и "Trussardi".