* Съдържание на Johnnie Walker България

Кампанията на Johnnie Walker обещава да разкаже историите на изключителни жени, да освети пътя им и да даде добрия пример, поставяйки здрави основи на стремежа за промяна. Старт в България дават Мария Илиева, Яна Маринова, Ивелина Чоева, Джейн Димитрова и Виктория Радославова.

Почти два века са изминали от основаването на първото движение за правата на жените, а през 2023 г. те все още се сблъскват със значителни препятствия. Женски модели за подражание в обществото почти липсват, а едно впечатляващо доказателство за този проблем може да се забележи в София. Според Общинския културен институт към Столична община към 2017 г. от около 850 възпоменателни знаци (или мемориални обекти) на територията на общината, едва 38 носят женски имена, като повечето обозначават домовете на известни писателки и поетеси, художнички, актриси и общественички. Освен това в София към същата година няма нито един паметник на реална жена от историята на България. Значението на този факт не може да бъде подминато, тъй като подобни примери служат като мощни катализатори за преобръщането на наложените модели и формирането на нови послания.

Това е проблемът, който настоящата инициатива на Johnnie Walker Keep Walking България цели да постави в светлините на прожекторите. С нея се стремим да допринесем за решаването му, насърчавайки жените да вървят уверено по пътя си, като споделяме историите на супергероините на нашето време и общество. Това не е еднократна кампания, а продължаващо усилие, което приканва жените да оставят своята следа в обществото и подчертава важността на тяхната роля в стремежа за обществен прогрес и промяна на наратива веднъж завинаги.

"Diageo се ангажира с корпоративна социална отговорност. Ние се стремим да помогнем за намаляване на социалните неравенства и насърчаване на положителните промени, за да повлияем на общностите и обществото, включително подкрепяйки овластяването на жените и икономическата им независимост. Като водещ уиски бранд в света, ние сме в уникална позиция, защото разполагаме с огромен обхват. Нашите послания достигат до много хора, което означава голяма отговорност, но и широки възможности. Чрез представянето на вдъхновяващи женски модели на подражание, нашата цел е да развием каузата на жените, да създадем равностойното и приемствено общество на бъдещето, където всяка жена и момиче да могат с гордост да следват собствения си път и да оставят своя отпечатък в света" - каза Гергели Абрахам, Директор корпоративни връзки за Централна и Източна Европа в Diageo.

Жените вървят по своя път, но стъпките им често остават невидими. Време е да променим това! Keep Walking България цели да промени статуквото и да даде сили на жените да оставят своите отпечатъци в светлината на прожекторите, за да бъдат видени, чути, последвани и признати. 

"Смятам, че жените са истински супергерои и често липсва реалната оценка за постиженията на една жена, които да включват всички нейни роли. Мисля, че е изключително важно да отстояваме историите на реални жени и техния истински път към успеха. Да говорим за несъвършенствата си, за неуспехите и трудностите е съвсем нормално и ни прави по-силни. Това са и жените, чийто пример аз следвам - борбени и раними, деликатни и безкомпромисни в своите избори" - твърди Виктория Радославова.

Източник: Johnnie Walker България

"В България сравнително наскоро започна да се говори активно за равенството между половете, както и за правата на жените. За жалост все още феминизмът се смята за "мръсна" дума и е грешно разбран, а равенството между половете често предизвиква крайни мнения. Не вярвам, че има как без медиен отзвук, без каузи и инициативи, нещата да вървят към подобрение. Затова останах приятно изненадана от идеята и с радост приех да се включа в кампанията на Johnnie Walker. Вече няколко години развивам приложението Za teb в подкрепа на жените, преживели насилие. Вярвам в тази кауза и съм много отдадена на нея. За мен това не е просто рекламна кампания, а възможност да говорим открито за проблемите. И не само! Нека говорим и за възможностите на жените, за техния принос, постижения и смелост!" - казва Ивелина Чоева.

Източник: Johnnie Walker България

В кампанията хората първо ще забележат истински стъпки, поставени на една от спирките в метрото, върху които ще бъдат изписани имената на влиятелни и силни жени, както и постери с основното послание на кампанията на различни места в София. Чрез QR кодът, отпечатан върху визиите, аудиторията ще може да влезе в AR преживяване, в коeто стъпките оживяват и разказват историите на жените, които са ги оставили. Начало на инициативата ще поставят популярни българки от сферите на изкуството, социалното предприемачество, бизнеса и други, които са силни примери за подражание и вдъхновение на момичетата и жените.

"В обществото на нас, жените, се налага да влизаме в много и най-различни роли. Именно това ни прави по-силни и по-уверени. Горда съм, че мога да бъда точно това, което искам, и да стъпвам смело напред" - споделя Мария Илиева.

Източник: Johnnie Walker България

"Като предприемач, виждам че по-голямата част от стартъпите са ръководени от мъже" - разказва Джейн Димитрова, съосновател на Foodobox. "Едва около 15% от технологичните стартъпи са основани от жени предприемачи. За мен най-работещият модел е обединяването на силите между двата пола, защото по този начин се получава надграждане - всеки допринася със своите уникални качества и силни страни. Във Foodobox 88% от колегите са жени. Това определено е рядко явление, особено в технологичните стартъп среди. Мога само да се гордея от факта, че имаме прекрасен женски екип, който създава стойност и оставя следа и положително въздействие върху обществото".

Източник: Johnnie Walker България

Кампанията стартира на 8 септември в дигиталните канали, социалните медии и като външна реклама, като този ѝ етап ще продължи до 7 октомври. Повече информация може да намерите ТУК! 

Източник: Johnnie Walker България