За шеста поредна година МЕТРО България ще зарадва любителите на вкусната храна, родното производство и крафт бирата с редица изненади на своето най-значимо събитие - Фестивала на розовия домат.

Тазгодишното издание ще се състои на 3 септември в Княжеската градина в столицата и отново ще предостави възможност на всички посетители да си закупят качествени български продукти от фермерския пазар, да опитат интересни рецепти от най-известните ресторанти в София и крафт бира, както и да научат тайните на кулинарни виртуози от България и света за приготвянето на зимнина.

За отличното настроение и гастрономическото изживяване ще се погрижат редица участници с различни иновативни идеи. Днес Dir.bg ще ви срещне с двама от тях - "100 Beers", които ще ви потопят в тайните на крафт бирата, и "Zero Wave" - компанията, която пък създава крекери от остатъчния малц след производството на български крафт бири. С МЕТРО ги обединява желанието да радват хората с качествени продукти, но и визията за зелено бъдеще и нов екологично съобразен бизнес модел.

"100 Beers" са основният доставчик на крафт бира в МЕТРО, а "Zero Wave" създават своите биопродукти, използвайки остатъчния малц от производството на българска крафт пивоварна. И трите компании са категорични, че устойчивото развитие и чувствителното намаляване на въглеродния остатък са правилната посока, в която трябва да върви всеки един бизнес.

На Фестивала на розовия домат посетителите ще имат възможността наистина да се докоснат не само до идеите на тези иновативни компании, но и до техните истински вкусни продукти.

Ростислав Бакалов - един от основателите на магазин "100 Beers" и отличен познавач и фен на качественото пиво, разказа пред Dir.bg, че идеята за продажбата на крафт бира се е родила именно заради липсата на бирено разнообразие на българския пазар преди около 10 години.

"Лека-полека бирите станаха близо 500, като от 2013 г. до сега през магазина са минали повече от 4000 вида бира, като идеята не е толкова да гоним голяма бройка, а по-скоро максимално разнообразие от стилове бира, вкусове и разновидности. Все пак това е най-интересното в крафт бирата - безграничното разнообразие, което открива цял нов свят. Хубавото е, че все още съм си голям фен на хубавата бира, не ми е омръзнало и няма изгледи скоро да ми омръзне. Обикалям редовно бирени фестивали из Европа в търсене на нови пивоварни и нови идеи, както и почти ежедневно гледам да опитвам по някоя нова бира", споделя Ростислав.

За крафт бирата той е категоричен, че се прави от истински български съставки и с необходимите време и внимание, които големите пивоварни компании не могат да си позволят. А това ще могат да установят сами всички посетители на Фестивала на розовия домат, защото им предстои дегустация на невероятно пиво.

Ростислав Бакалов - един от основателите на "100 Beers"

Снимка: Ростислав Бакалов/"100 Beers"

И когато става дума за родната продукция, няма как да не насочим вниманието си към "Zero Wave" и връзката на компанията с крафт бирата. Как от остатъчния при производството малц се получават биокрекери, разказва пред Dir.bg съоснователят и CEO на "Zero Wave" Денимир Димитров.

"Нашата мисия е да превръщаме отпадъци в ресурси, произвеждайки 100% биоразградима посуда и хранителни продукти. До момента на пазара присъстват крекерите, като разрастването е главоломно - за 10 месеца вече сме в над 70 обекта и продаваме в 7 държави в Европа. Идеята се зароди една вечер. Пихме бира с приятели и колеги в "Zero Wave" и се чудихме какво се случва с остатъчния малц след производството на бира. На следващия ден установихме, че само в България за 1 ден се употребяват 240 тона от този материал. Изследвахме го и установихме, че той е 100% годен за употреба. За няколко години изградихме прототип на машината за нашата посуда. До момента нямаше такава технология и ние я патентовахме", споделя Денимир.

В същността на компанията са идеите за по-зелено бъдеще, кръгова икономика и устойчиво развитие. За съжаление обаче, този бизнес модел в България е слабо разпространен, признава съоснователят на "Zero Wave". Той обаче е категоричен, че комапaнията планира да работи с все повече биропроизводители. С идеята си да стартират производство и продажба на регионално и локално ниво те намаляват въглеродния отпечатък при доставка на големи разстояния.

Денимир Димитров - CEO на Zero Wave

Снимка: Денимир Димитров/"Zero Wave"

До момента "Zero Wave" са пуснали на пазара общо три вида биокрекери - със слънчогледови семки и сушен домат, с бял и черен сусам, с тиквени семки. А съвсем скоро на пазара ще бъде пуснат и четвърти вкус по желание на крайните потребители.

МЕТРО и "100 Beers" напълно подкрепят инициативата и бизнес модела на "Zero Wave". Нещо повече - МЕТРО планира през следващите години да намали и елиминира на въглеродния си отпечатък, което показва и със своето събитие.

И "100 Beers", и "Zero Wave" са готови да дадат най-доброто от себе си, за да зарадват всички посетители на Фестивала на розовия домат. "100 Beers" ще представят български крафт бири, сварени с домати. Макар да звучи странно, те обещават запомнящ се и интересен вкус, който да даде една идея по-различен нюанс на превъзходната крафт бира. "Zero Wave" пък ще предложат своите вкусни крекери и обещават още куп изненади.

Ако желаете да опитате тези неповторими продукти, да се насладите на още множество български гозби, кулинарни работилници, свежи готварски съвети, да се заредите с позитивни емоции, както и да подкрепите заедно с МЕТРО родното производство, "100 Beers", "Zero Wave" и всички останали участници ви очакват на 3 септември от 11:00 до 17:00 часа в Княжеската градина в София.

Снимка: МЕТРО