Камен Марков е първият българин, номиниран като главен дизайнер и технически ръководител в категория реклама, на най-престижните награди за визуални ефекти - VES (Visual Effects Society Awards).

Световната асоциация за визуални ефекти раздава холивудските отличия за най-забележителните постижения в сферата на VFX.

Сред номинираните тази година са филми като "Отмъстителите: Война без край", "Феноменалните 2", "Изгубени в космоса", "Бохемска рапсодия" и "Първият човек".

Камен Марков, който живее и работи в Лондон, е номиниран за две от престижните награди за визуални ефекти за коледната реклама на британската луксозна верига Jоhn Lewis. "Момчето и пианото" е с участието на сър Елтън Джон - кампания, която бе очаквана с голямо нетърпение и стана вайръл за часове след излъчването ѝ през ноември миналата година.

Двете номинации са в категориите Outstanding Visual Effects in a Commercial и Outstanding Compositing in a Photoreal Commercial ("Най-добри визуални ефекти в ТВ реклама" и "Най-добро фотореалистично изпълнение на визуални ефекти в ТВ реклама").

Камен работи по рекламата като главен дизайнер и технически ръководител на екип от около 40 специалисти, част от водещата международна VFX компания MPC.

"Изключително съм щастлив и развълнуван да бъда номиниран - особено за това отличие, тъй като това са най-значимите технически награди в бизнеса. Това е и една от технически най-сложните реклами, върху която съм работил някога. Възможността да се включа в този мащабен проект е не само мой личен успех, но е и значимо признание за целия ни екип", коментира Камен Марков.

От техническа гледна точка "Момчето и пианото" е голямо предизвикателство, създадено с необичайни творчески идеи. Използваният от Камен VFX подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами и обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Камен и екипът му успяват да пресъздадат етапи от живота на Елтън Джон в прецизни детайли.

Марков започва кариерата си в областта на специалните ефекти на родна земя, когато рекламният, музикален и кино пазар у нас са все още изключително неразвити. През 2004 г. стремежът му към по-големи предизвикателства и повече перспективи го отвеждат в Мексико, където работи за голямото VFX студио - The Filter FX.

След множество успешни проекти в Латинска Америка, той се присъединява към екипа на MPC в Лондон през 2010 г. Оттогава Камен се налага като един от водещите VFX супервайзери на компанията и работи върху кампании за брандове като Visa, Vodafone, Audi, Carlsberg, Sony, Cravendale и John Lewis. Сред популярните лица, с които е работил са Юсейн Болт, Кайли Миноуг, Лили Алън, Ева Грийн и Никол Шерцингер. В ролята си на Visual Effect Supervisor & Senior Flame Artist, Камен си сътрудничи с някои от най-почитаните режисьори и таланти на филмовата и рекламната индустрия като Сам Браун, Даниел Клайнман, Джонатан Глейзър и Себ Едуардс.

Снимка: PR

Световната асоциация за визуални ефекти (VES) е международна почетна асоциация и единствена организация в развлекателната индустрия, която представлява и отличава абсолютно всички сфери в областта на визуалните ефекти, включително художници, преподаватели, студийни ръководители, супервайзори, PR/маркетинг специалисти и продуценти.

ИЗБРАНО