Според последни оценки "Игра на калмари" (Squid Game) - водещият оригинален сериал на платформата Netflix, е донесъл на стрийминг гиганта близо 900 млн. долара. Това съобщи късно снощи Bloomberg, позовавайки се на вътрешни документи.

Трилър поредицата от девет епизода, в която състезатели с финансови затруднения играят детски игри със смъртоносни последици, опитвайки се да спечелят 45,6 млрд. вона (38,58 млн. долара), стана международен хит веднага след премиерата си през миналия месец.

За сравнение, заснемането на поредицата е струвало само 21,4 млн. долара, отбелязва Bloomberg.

Близо 132 милиона зрители са гледали поне по две минути от шоуто през първите 23 дни. Това надминава рекорда, поставен от британския сериал "Бриджъртън", гледан в 82 млн. акаунта през първите 28 дни.

View this post on Instagram

Публикация, споделена от SQUID GAME (@squidgame_netflix)

Netflix обяви по-рано, че южнокорейската продукция е привлякла общо 111 милиона зрители за същия период, но от Bloomberg са на мнение, че тази статистика се основава на по-стари данни.

Стрийминг платформата отказа да коментира публикацията, а неин адвокат заяви, че е нередно Bloomberg да оповестява поверителните данни, съдържащи се в документите.

Сериалът е първата корейска драма, която завладява челното място в Съединените американски щати, и дори предизвика интерес към изучаване на корейски език, предава БТА.

Шоуто дори получи положителен коментар от основателя на Amazon - Джеф Безос, който го нарече "впечатляващо и вдъхновяващо", макар че компанията му има собствена стрийминг платформа, която се конкурира с Netflix.