Въпреки очакванията, че новата анимация "Желание" на "Дисни" ще оглави бокс-офис класацията на Северна Америка след дългия уикенд за Деня на благодарността, филмът "Игрите на глада: Балада за пойни птици и змии" запази челната си позиция, съобщават световните осведомителни агенции.

Освен "Желание" още една голяма нова продукция - "Наполеон" на Ридли Скот, не успя да се справи с предисторията на "Игрите на глада". След като дебютира предходния уикенд с 44,6 милиона щатски долара, завръщането в Панем продължи да поддържа интереса на киноманите по време на празниците. През втория си уикенд на екран "Игрите на глада: Балада за пойни птици и змии" събра 28,8 милиона щатски долара, благодарение на които запази челното си място в бокс-офиса.

Общите приходи на филма от петте празнични дни възлизат на 42 милиона щатски долара.

За двете седмици след премиерата си "Игрите на глада: Балада за пойни птици и змии" реализира близо 100 милиона щатски долара на вътрешния пазар и 200 щатски милиона - на международния.

В оспорваната надпревара за второто място "Наполеон" на Ридли Скот с Хоакин Финикс в главната роля в крайна сметка надделя над анимацията "Желание" на "Дисни". Приходите от уикенда за двата филма възлизат съответно на 20,4 милиона щатски долара и 19,5 милиона щатски долара, пише БТА.

Наблюдателите отчитат, че това е добър старт за високобюджетната историческа драма "Наполеон" въпреки смесените отзиви.

“Наполеон“ на Ридли Скот и Хоакин Финикс в главната роля

Снимка: АP/ Apple TV+

Очакванията към новата продукция "Желание" на "Дисни" обаче бяха по-големи. Премиери на анимационни филми на компанията като "Замръзналото кралство 2" (123,7 милиона щатски долара за пет дни през 2019 г.), "Ралф разбива интернета" (84,6 милиона щатски долара през 2018 г.) и "Тайната на Коко" (71 милиона щатски долара през 2017 г.), често са владеели киното в Деня на благодарността.

Въпреки очакванията за дебют от порядъка на 50 милиона щатски долара, "Желание" показа колебливи резултати, събирайки 19,5 милиона щатски долара от петък до неделя и 31,7 милиона щатски долара за петте празнични дни. Към тях продукцията прибави 17,3 милиона щатски долара на международно ниво.

Анимационният филм "Желание", който изобилства от препратки към любими продукции на компанията, е честване и на 100-годишнината на "Дисни". Критиците обаче не бяха впечатлени, отбелязвайки, че "Желание" прилича повече на маркетинг, отколкото на филмова магия.

Челната петица в бокс-офис класацията на Северна Америка се допълва от анимацията "Тролчета: Бандата се събира" на "Дриймуъркс" и слашър филма "Денят на благодарността". Приходите от двете продукции от продажбата на билети в киносалоните на САЩ и Канада през уикенда възлизат съответно на 17,5 милиона щатски долара и 7,2 милиона щатски долара.

ИЗБРАНО