Pornhub развива музикалния бизнес, Кание Уест дава тон
Платформата с филми за възрастни разпространява и клипове на известни изпълнители
Какво общо имат порното и музикалната индустрия? Оказва се - доста много в лицето на Кание Уест, който през септември се изяви като креативен директор на наградите на платформата за разпространение на XXX видеo Pornhub.
За церемонията по раздаването на порнонаградите, която се състоя на 6 септември в Лос Анджелис, Кание беше облякъл звездите на сцената в Yeezy - неговата колаборация за спортни дрехи с Adidas. Изживявайки се като творчески директор на шоуто, той беше и основната знаменитост и в крайна сметка използва терена, за да представи новата си песен "I Love It", в която рапира с 18-годишната хип-хоп звезда Лил Пъмп.
Смешните костюми, които носят Кание и Пъмп във видеото веднага се превърнаха в мемета и пожънаха огромна интернет-слава (повече от 250 млн. гледания в YouTube само за месец).
И въпреки че много медии коментираха, че наградите на Pornhub са протекли като "зле организирано фиаско", в крайна сметка се оказва, че при тази музикална суша, видеото на Кание и Лил Пъмп е най-интересната музикална новина от много време насам.
Вярно е, че стилът на Кание се вписва чудесно в контекста на порното, коментира сайтът Highsnobiety. Уест е достатъчно смел в експериментите, и доста противоречив в изявите си, така че лесно превръща в скандал всичко, с което се захване. Това също говори в полза на неговата колаборация с Pornhub. Проблемът обаче е, че порното все така продължава да има негативен имидж в артистичните среди. Слабият интерес към наградите, въпреки присъствието на Кание, подчерта това.
Но колаборацията с Уест и изобщо контактите с музикалните среди не са новост за платформата.
Pornhub се впусна в музикалния бизнес през 2014-а, като създаде собствен звукозаписен лейбъл Pornhub Records. Вицепрезидентът на Pornhub Кори Прайс тогава обясни:
"Търсим изпълнения, които не е задължително да са фокусирани върху порнографията или скандала. Нашата мрежа се основава на рекламодатели, затова търсим съдържание, подходящо за нашата демографска група. Зрели текстове за възрастна публика: никакви бой-групи или тинейджърски поп."
Заедно с лейбъла, тогава от Pornhub инициираха и състезание за намиране на нова песен. Наградният фонд беше 5 хил. долара за създаването на музикално видео, видео пласмент в Pornhub TV и гарантиран минимум от 500 000 гледания в мрежата. Но печелившата песен не гарантираше сделка с лейбъла Pornhub Records.
"От самото начало на Pornhub сме свидетели на силно музикално присъствие", коментира за Highsnobiety Мат Блейк, шеф на PR и маркетинг отдела.
"Артистите ъплоудват свои произведения, например нецензурни парчета или забранени на други места версии на песни."
Пример за това са арт-рокерите от Xiu Xiu с парчето "Black Dick". В сайта участват и германците от Rammstein с нецензурното видео на "Pussy", което дебютира още през 2009 в друг порно сайт, но в Pornhub има половин милион гледания.
След като се разчу, че Pornhub пуска лейбъл, сайтът TMZ разпространи слух, че Cооlio ще бъде едно от новите му лица, но това се оказа далече от истината. Рапърът обясни, че TMZ са си измислили всичко.
"Аз дори не гледам порно, братле. И знаеш ли защо? Защото аз съм шиб*ното порно! Ако искам да видя порно, ще сложа шиб*но огледало до леглото си", изрази се цветисто Coolio в интервю.
След изявленията на рапъра се повдигна въпросът дали някой някога изобщо ще подпише с Pornhub Records.
През 2016-а се заговори, че лейбълът го е закъсал, но после се оказа, че не е съвсем така. В сътрудничество със звукозаписното студио Mykki Blanco и Jean Deaux създадоха футуристично и не кой знае колко нецензурно видео за песента си "Loner".
Всичко това показва, че експериментирайки извън традиционния формат за лейбълите и давайки свобода на независими артисти, Pornhub изглежда е намерил ниша.
В крайна сметка е ясно като бял ден, че музикалната индустрия вече няма толкова пари, колкото някога, което означава, че често артистите трябва да си сътрудничат с компании, за да създадат каквото и да е.
През 2017-а дори Лейди Гага пя на фестивал под логото на Doritos, след което обясни, че без спонсорството на компаниите няма да има повече фестивали, защото звукозаписните студиа не дават вече никакви "шиб*ни пари".
Едновременно с това музикалният бизнес има нужда от разтърсване.
Напредъкът на технологиите промени всичко и като следствие много артисти гладуват. Дори при тези, които все пак са намерили някакви пари за видео, съществуват все повече пречки - от странните правила в класациите, до риска да бъдат цензурирани в платформи като YouTube.
Затова и наличието на пространство, на което музикантите да могат да се заиграят с табутата, вероятно е глътка свеж въздух.
Ясно е, че порнокомпанията има много пари и спокойно може да ги инвестира във филантропия или в бъдещето на талантливи артисти. Дори само появата на Кание рамо до рамо с Pornhub означава, че ако на музиканта му се даде платформа, бюджет и креативна власт - той може да придаде блясък и имидж на всичко.
А и при тази криза в музикалната индустрия, нищо чудно Pornhub да се окаже единственото спасение за свободните музикални духове.