Когато се отдават на своето призвание, креативните хора не са мотивирани от парите. Поради тази причина мнозина от тях са склонни да се занимават с любимите си неща, с риск да загърбят добро заплащане в други сфери, пише в. "Метро", цитиран от БТА.

Екипът на д-р Роберто Гоя Малдонадо от медицинския център е Гьотинген провел тестове с 24-ма участници, които били креативни или некреативни личности. Специалистите проследили мозъчната им дейност, когато им били предлагани пари. Регистрирали нивата на допамин на доброволците. Половината от тях работели в творческата сфера и били предимно музиканти, фотографи, актьори или художници. Другата половина не се самоопределяла като "креативна" и била съставена от застрахователни агенти, зъболекари, администратори.

При креативните участници било регистрирано много по-ниско ниво на активиране на частта на мозъка, отговаряща на стимулите за възнаграждения - вентралния стриатум, когато им предлагали пари. При творците обаче били констатирани понижени нива на допамин, когато трябвало да се разделят с получените даром пари. Което означава, че креативните люде не са изкушавани от паричните облаги, но понякога се тормозят, когато знаят, че не могат да ги получат.

ИЗБРАНО