Бабата на Барби - Лили, съблазнявала мъжете
Тъмната страна на куклата - от тази, която е на диета до противоречивата бременна Мидж
Въпреки че Барби е розова и позитивна, има някои дълбоко смущаващи факти за куклите, които датират от 40-те години на миналия век - много преди филма на Грета Геруиг, пише "Daily Mail".
Филмът "Барби" тръгна в кината и целият свят ще полудя по Марго Роби и Райън Гослинг.
Но има и интересна предистория - куклата Барби се превърна в емблема на популярната култура, след като се появи на пазара на 9 март 1959 г. Тя е създадена от американската бизнес дама Рут Хендлър.
Малко известен факт за куклите Барби е, че те произхождат от подобни със сексуален привкус. Въпреки че в наши дни Барби се произвеждат, продават като играчки за деца, те всъщност са моделирани по кукла за подаръци за възрастни в Германия, наречена Bild Lilli.
Но още по-назад във времето и много преди Bild Lilli да бъде създаден под формата на кукла, тя първо оживява в немския комикс от 1940 г. на Райнхард Ботиен, който създава за таблоидния вестник "Bild". Героинята се казва Bild Lilli и е следвоенен пин-ъп, жена, която съблазнява мъжете. Тя става популярна сред читателите, поради което се повява и куклата през 50-те години.
Куклата Лили е копирана и променена до известна степен от "Mattel" по указание на съоснователя на компанията, Рут Хендлър. "Mattel" придобива правата върху Bild Lilli през 1964 г. и производството на немската кукла е спряно в полза на новата винилова кукла на "Mattel", която те наричат "Barbie". Затова Лили е позната като "баба на Барби".
Рут Хендлър пътува до Германия през 50-те години и там купува някои от куклите Bild Lilli. Те се продавали в магазини за тютюневи изделия, барове и магазини за играчки за възрастни.
Мъжете получавали Лили като подаръци за забавление на ергенски партита, слагали ги на таблото на колата си, закачали ги на огледалото за обратно виждане или ги подарявали на приятелки като сувенир за спомен.
"Не яжте" - диетичната версия Барби
През 1965 г. куклата Барби и нейната версия Slumber Party се продават с няколко везни за баня, които са настроени на 110 фунта, кантарче с "целево тегло", и с книга за диети.
На малката жълто-червена книжка пише: "Как да отслабна" отпред, а отзад "Не яж". Освен везните и книгата, куклата Slumber Party се доставяла с копринена пижама и някои аксесоари за коса.
Но в наши дни куклите Барби са много по-приобщаващи, с по-извити фигури, имат си стрии, появи се и такава със синдром на Даун - колкото повече хора се припознаят в прочутите кукли, по-добре.
Бременната в деветия месец Мидж
Феновете на Барби вероятно знаят за Мидж, известна още като Маргарет Хадли Шерууд - измислена версия на куклата от линията играчки, пусната за първи път през 1963 г. Продавана като най-добрата приятелка на Барби, Мидж се завръща през 2003 г. като част от "Happy Family collection".
Версията "Happy Family" беше с Мидж, бременна в деветия месец и се доставяше с подвижен корем и малка пластмасова кукла в корема. Въпреки че като цяло беше посрещната добре, CBS съобщи, че "Walmart" са изтеглили играчката от рафтовете и са прекратили продажбата на бременната Мидж през 2005 г.
Барби в пубертета
Това може би не е толкова ужасно, колкото звучи на първо четене, но е също толкова странно и доста обезпокоително в някои отношения, пише още "Daily Mirror".
Още през 1975 г. "Mattel" извади Growing Up Skipper, куклата в пубертета, която като й дръпнеш ръцете, все едно пораства, но заедно с това и гърдите й уголемяват!
На опаковката пишеше: "Куклата, която израства от сладко малко момиче до висока и заоблена тийнейджърка, с набор от красиви дрехи за всеки момент от живота си!".
Недолюбваната Барби
През 1992 г. някои родители вероятно са били доста разочаровани от "Mattel", когато пуснаха Барби, която не си пада по математиката.
Teen Talk Barbie имаше низ от фрази, които беше програмирана да изрича: "Влюбена ли си в някого?" и "Винаги ще бъда тук, за да ти помогна". Но една от другите фрази не беше толкова положителна.
"Часът по математика е труден!", твърдеше куклата Барби, което накара Американската асоциация на жените, университетски преподаватели, да поиска от компанията за играчки да я промени.
Според "New York Times", президентът на компанията за играчки по онова време, Джил Барад, се извинила, уточнявайки, че този изрази важи и за жени, и за мъже.