Прелестни чудовища, възпитаващи любов, завладяха червения килим
Яна Маринова, Анастасия Левордашка и Лили Сучева бяха превъплъщение на красотата под светлините на прожекторите на премиерата на филма "Чудовища"
В свят като днешния, в който всяко нещо е за продан, стига човек да може да си позволи неговата цена, съществува ли въобще любовта? Сещате се, онази, истинска и чиста форма на обич, която е способна само за миг да обърне целия ни свят с главата надолу, придавайки смисъл на привидно незначителното ни съществуване, сякаш изпразнено от съдържание, в което всеки ден изглежда маловажен, като огледален образ на предходния. Има ли я изобщо, или отдавна си е отишла, оставяйки след себе си една измама? Илюзия, изпълнена с преструвки и симулации, която можем да си купим... Само че временно, колкото да опитаме отново отдавна забравения вкус на страстта, насърчаващ ни да продължим своето болезнено търсене на непознатото усещане в гърдите, за което единствено сме чували, оглеждайки се отчаяно за някой, притежаващ силата да ни накара да се чувстваме приятно неудобно, когото с надежда да попитаме: "Дали си ти?"
Вчера вечерта присъстващите на галапремиерата на филма "Чудовища", състояла се в един от столичните търговски центрове, откриха отговорите именно на тези фундаментални, но изключително важни въпроси, глождещи съзнанието на всеки, чието сърце не познава връзката с друго такова. Засвидетелствайки своята преданост и отдаденост към седмото изкуство, което през последните две години премина през сериозни катаклизми заради пандемията, затворила плътно вратите на киносалоните, те си припомниха кои са истински значимите неща в живота, които по традиция хората приемат за даденост, докато в крайна сметка не ги загубят безвъзвратно. Именно върху тях се съсредоточава лентата, чиято история първоначално Наталия Дукова пише като театрална пиеса. Може би точно затова атмосферата ѝ е нетипична, различна и нестандартна. В тази арт продукция, на фокус попадат чисто човешките отношения, както и представата за тях, която значително се е отдалечила от първоначалната си концепция, придобивайки различно възприятие, а не визуалните ефекти, целящи да създадат ненужно зрелище.
Очакващите да видят истински чудовища на големия екран, със сигурност ще бъдат разочаровани, поне в началото, докато не осъзнаят, че зверовете, които издирват с поглед, през цялото време са били пред очите им, но също така и вътре в тях самите. Този урок преподават героините на Яна Маринова, Анастасия Левордашка и Лили Сучева, които са "професионални жени" - такива, които мъжете могат да наемат за една година, изживявайки пълноценен романс, в края на който получават оценка, съпътствана от съвети какво да подобрят в контакта си с противоположния пол. Прелестните актриси обаче нямат нищо общо с поверените им персонажи, освен може би увереността, с която подхождат в работата си. Точно тази решителност показаха и на червения килим на премиерата, озарен от ярките прожекторите, под които тяхната чудовищна красота блесна с пълна сила, приковавайки всеобщото внимание.
Събралото се множество, за което пространството пред залите се оказа тясно, се надпреварваше да снима с телефоните си трите дами, изпълняващи главните роли, запечатвайки всеки техен ход в рамките на събитието. Първи се появиха Анастасия и Лили, заложили на вечната класика в гардероба на всяка жена, а именно малка черна рокля. Колкото и да си приличаха обаче тоалетите им, толкова и се различаваха - този на Левордашка бе изработен като корсет с тънки презрамки и диплеща се пола, покрит с дантела, докато другият, който носеше Сучева, бе напълно изчистен, отличаващ се с V-образно "преметнато" деколте и дълги ръкави.
Независимо колко светкавици проблясваха, докато позираха пред т.нар. стена на славата, те със сигурност не можеха да се сравнят с бурята от светлина, предизвикана от пристигането на Яна Маринова, дошла съвсем малко по-късно от колежките си. Тя бе облечена в елегантен сив костюм от две части - сако и пола с висока талия, чиито различни нюанси пресъздаваха деликатна зеброва шарка. Цялостната си визия звездата бе допълнила с черна сатенена блуза, кореспондираща си цветово с обувките ѝ с каишки на висок ток и дамската ѝ чанта. Истината е, че както и да бе решила да пристигне, очарователната брюнетка щеше да изглежда не по-малко възхитително, защото при нея правилото, че "не дрехите правят човека" важи с пълна сила. Нещо повече, това твърдение само по себе си бе потвърдено от факта, че никой не можеше дори насила да откъсне взора си от нея, следейки несъзнателно всяко нейно движение, а кандидатите за снимка с нея надали лесно биха се преброили.
Гледайки трите актриси, застанали една до друга, всеки би се запитал как един мъж би успял да запази хладнокръвие в тяхно присъствие, затова попитахме Владислав Виолинов, в чиито ръце режисьорът Калоян Патерков е поверил образа на журналиста, стараещ се да разбере регламентираните връзки.
"Първоначално си мислех, че ще ми е притеснено, защото по принцип е сложно да се комуникира с толкова красиви жени, но те са истински професионалисти, така че бързо и лесно се сработихме като екип. Концентрирахме се изцяло върху работата и нищо странично не можеше да ни разсее или разпилее. Да си партнирам с тях беше удоволствие", каза той пред Life.dir.bg, допълвайки, че се надява филмът да докосне зрителите, карайки ги да се замислят. "Ако се случи дори само едното от тези две неща, значи сме си свършили работата".
Интересно е, че участниците в продукцията не я бяха гледали предварително, така че те също я видяха за първи път в завършен вид през дебютната ѝ вечер, наравно с останалите гости на събитието, сред които бяха Християна Лоизу, Краси Аврамов, Pavell, половинката му Кристина, Ники Кънчев, Устата, дует "Expose" и др.
"Изключително съм нетърпелива да видя крайния резултат на нашия труд. Това е много сладък момент, защото ние - артистите, късаме парчета от сърцето и душата си, влагайки ги в изкуството", сподели пред нас Анастасия Левордашка.
A това, което те са създали, определено впечатлява, но не с традиционния холивудски стил, в който значение има не толкова самата история, а гръмкият ѝ начин на поднасяне. Не! "Чудовища" завладява зрителя с друг, далеч по-изтънчен маниер, загнездвайки се трайно в мислите му, изпълвайки неговото съзнание с наболели въпроси, на които той сам трябва да даде отговор, ако не желае някой ден да открие чудовище, гледащо го от огледалото.