Ако има нещо постоянно в историята на "Rolling Stones", това е "страстната връзка" на Кийт Ричардс с китарата, пише BBC.

Той притежава повече от хиляда от тях - въпреки че свири само на няколко избрани модела на сцената - и дори когато наближава 80-те, Кийт все още е омагьосан от инструмента.

"Очарователното е, че колкото повече свириш, осъзнаваш, че толкова по-малко знаеш за цялата тази работа", казва той. "Китарата, музиката, поставя безкрайни въпроси. Никога не можеш да знаете всичко. Невъзможно е", смята Ричардс. 

Той се връща в топ форма в новия албум на "Rolling Stones" - "Hackney Diamonds". Има хард рок рифове (Angry, Depending On You), жилав кънтри блус (Dreamy Skies) и полуимпровизирани госпъл тропи (Sweet Sounds Of Heaven).

Но докато Стоунс звучат неостаряващи както винаги, ръцете на Ричардс са възлести заради артрит. Това влияе ли на свиренето му?

"Колкото и да е странно, не се съмнявам, че влияе, но нямам никаква болка. Това моето е нещо като доброкачествена версия", казва той. "Мисля, че ако понякога се забавям, то е по-скоро заради възрастта", смята още Токсичният близнак на Мик. 

"Също така ми е интересно, когато си кажа "Не мога да правя това вече" и китарата ми показва, че има друг начин да го направя. Някой пръст ще се отмести с едно място, ще отиде другаде и се отваря съвсем нова врата. Човек цял живот се учи", споделя екранният баща на Джони Деп. 

"Hackney Diamonds" е първият албум на "Rolling Stones" с нов материал от 18 години. Не че са почивали на лаврите си. Рокаджиите организираха сесии турнета и дори издадоха албум с кавъри. По някаква причина обаче членовете на групата не останаха доволни от материала. 

Повратната точка настъпи в края на турнето по случай 60-годишнината на групата миналата година. Вместо да се оттеглят в индивидуалните си проекти, Мик Джагър дал идея да отидат направо в студиото. "Той дръпна правилната ми струна", казва Ричардс. "Винаги съм искал да запишем песни веднага след като слезем от автобуса, защото тогава групата е смазана, всичко е гладко", коментира Ричардс.

Докато предишните сесии са били по-скоро проучвателни и без ясен фокус, този път записите са имали краен срок - Джагър е решил, че основните песни трябва да бъдат завършени до края на годината.

В процеса се е включил и 32-годишният продуцент Андрю Уот, който е създал някои от поп хитовете на Пост Малоун и Майли Сайръс и е участвал в работата по някои от новите проекти на звезди като Иги Поп и Ози Озбърн.

"Нуждаехме се от някого, който да ни стегне и да ни подтиква. Той ни каза: "Хайде, няма да го направите утре, ще го направите днес", обясни китаристът Рони Ууд.

"Разбирам, че Рони го вижда по този начин, но истинските рефери сме Мик и аз", уточни Ричардс. "Андрю просто имаше правилното количество енергия и точното количество ноу-хау, за да се справи със задачата."